Silnik 1.5 16V IMA Hybrid o mocy 114KM miał zastosowanie w samochodzie Honda CR-Z. Bazą jest jednostka benzynowa w technologi VTEC (zmienne fazy rozrządu) zespolona z napędem elektrycznym. Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 13.6 KM i momencie obrotowym 78Kw przy 1500obr.min co łącznie dało moc 124KM oraz moment obrotowy 174Nm. Jest to pierwsza hybryda którą zastosowano w samochodzie typu sportowego Cupe i co ważne współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną!!! Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight jest proste i sprawdzone.To system IMA- Integrated Motor Assist który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych. Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu, natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle, to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach. Dodatkowo energia, która została zmagazynowana jest przydatna do zasilania urządzeń typu klimatyzacja, radio, nawiew itd. Ważną kwestią jest ładowanie baterii, które odbywa się podczas hamowania oraz zwalniania prędkości, wtedy energia jest magazynowana w akumulaltorach. Zdecydowanie nadrzędną kwestią tego układu hybrydowego było obniżenie kosztów eksploatacji oraz norm emisji spalin. Dlatego osiągi zeszły na plan drugorzędny przez co znacznie zmniejszono koszty użytkowania.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.
Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika