MotoBenzyna - Silniki - Silniki Honda - Silnik 1.5 16V IMA Hybrid

Silniki Honda - Silnik 1.5 16V IMA Hybrid

Wyświetleń: 688
Silnik 1.5 16V IMA Hybrid

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.5 16V IMA Hybrid o mocy 114KM miał zastosowanie w samochodzie Honda CR-Z. Bazą jest jednostka benzynowa w technologi VTEC (zmienne fazy rozrządu) zespolona z napędem elektrycznym. Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 13.6 KM i momencie obrotowym  78Kw przy 1500obr.min co łącznie dało moc 124KM oraz moment obrotowy 174Nm. Jest to pierwsza hybryda którą zastosowano w samochodzie typu sportowego Cupe i co ważne współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną!!! Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight jest proste i sprawdzone.To system IMA- Integrated Motor Assist który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych. Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu, natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle, to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach. Dodatkowo energia, która została zmagazynowana jest przydatna do zasilania urządzeń typu klimatyzacja, radio, nawiew itd. Ważną kwestią jest ładowanie baterii, które odbywa się podczas hamowania oraz zwalniania prędkości, wtedy energia jest magazynowana w akumulaltorach. Zdecydowanie nadrzędną kwestią tego układu hybrydowego było obniżenie kosztów eksploatacji oraz norm emisji spalin. Dlatego osiągi zeszły na plan drugorzędny przez co znacznie zmniejszono koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • niskie spalanie
  • dobra elstyczność

-Wady

  • koszty serwisu
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię