Silniki Honda - Silnik 1.4i-DSI IMA Hybrid

Wyświetleń: 1047
Silnik 1.4i-DSI IMA Hybrid

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.4i-DSI IMA Hybrid o mocy 99KM miał zastosowanie w samochodach Honda Civic, Insight oraz Jezz. Jednostka benzynowa została połączona z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM przy 1500obr/min. Wspólny napęd współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight, jest proste i sprawdzone. To system IMA- Integrated Motor Assist, który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych. Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy, ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle a to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach. Gdy auto się zatrzymuje silnik spalinowy gaśnie a do pracy włącza się napęd elektryczny, najczęściej w ruchu miejskim na światłach. To pozwala na znaczne zmniejszenie poziomu spalania co przekłada się na wymierne korzyści.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja niska awaryjność niskie spalanie

-Wady

  • ceny serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię