Grupa General Motors - Silnik 1.4 VOLTEC

Wyświetleń: 659
Silnik 1.4 VOLTEC

Grupa General Motors

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V VOLTEC o mocy 150KM z momentem obrotowym 370Nm znajdziemy pod maską Chevroleta Volt oraz Opla Ampera.W odróżnieniu od klasycznych hybryd głównym napędem jest tutaj bardzo mocny silnik elektryczny który wytwarza moc 111KW w przeliczeniu to 150KM !!! Jego głównym źródłem jest ogromny litowo-jonowy akumlator składający się z 288 ogniw ważący 190kg który jest wstanie zamagazynować 16kWh.Ze względu na wielkość oraz rozmiar został umieszczony w tunelu środkowym auta przez co na tylnej kanapie mogą usiąść tylko dwie osoby.Może to być mankamentem lecz przez to umiejscowienie auto ma idealny środek ciężkości przez co świetnie trzyma się drogi oraz wpływa na lepszy komfort jazdy.Dodatkowo oprócz silnika elektrycznego pod maską znajdziemy prądnicę o mocy 55kW czyli 74KM której zadaniem jest wspomaganie silnika podczas jazdy na wyższych obrotach i działa jak drugi silnik elektryczny.Silnik został wyposażony w trzy sprzęgła oraz przekładnię planetarną której celem jest zespoleniem mocy dwóch źródeł napędów na koła przednie.Niewątpliwie największą zaletą są bardzo pojemne akumlatory które można naładować z gniazda elektrycznego o napięciu 230V w przeciągu 4 godzin !!! To pozwoli na przejechanie odcinka ponad 60km bez dodatkowego zasilnia silnika spalinowego co przekłada się na całkowity brak emitowania CO2.Prędkość maksymalną jaką może uzyskać Chevrolet Voltec to 160KM/h. Po przekroczeniu limitu energii elektrycznej do dyspozycji jest klasyczny silnik spalinowy 1.4 Ecotec o mocy 86KM to jednostka z wtryskiem wielopunktowym dobrze znana z pojazdów Opla który służy jako generator silników elektrycznych !!!! .Co ważne w momencie jazdy na silniku spalinowym auto dalej uzyskuje napęd elektryczny przez prądnicę która dostarcza energię do silnika elektrycznego.Przy niższych prędkościach energia jest dostarczana do silnika elektrycznego jak również do akumlatorów w których jest magazynowana aby zapewnić minimum naładowania.Również każde hamowanie jest powiązane z odzyskiwaniem energii co jest bardzo istotne i pozwala na szybsze doładowanie baterii.Producent daje 8 lat gwarancji lub 160.000 km na akumlatory oraz napęd Voltec. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić że jest to obecnie najbardziej ekonomiczny napęd  na rynku a korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom hałasu
  • niski poziom spalani
  • niski poziom emisji Co2
  • dobra dynamika

-Wady

  • w razie awarii koszty obsługi

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5L L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Napędy hybrydowe

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja