MotoBenzyna - Silniki - Grupa Volkswagen - Silnik 1.4 16V TFSI e-tron

Grupa Volkswagen - Silnik 1.4 16V TFSI e-tron

Wyświetleń: 1013
Silnik 1.4 16V TFSI e-tron

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 16V TFSI e-tron o mocy 150KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 250Nm przy 1600 obr/min.Pod maską znajdziemy znaną jednostkę 1.4 TFSI czterocylindrową z wtryskiem bezpośrednim sprzężoną z silnikiem elektryczny. Silnik został wyposażony w 6-stopniową przekładnie  automatyczną S-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła.Silnik elektryczny posiada moc 102KM plus silnik spalinowy o mocy 150KM co w sumie po przeliczeniu daje łącznie moc 250KM i 350Nm momentu obrotowego obu napędów. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 8,8 kWh, które są umieszczone za tylnymi siedzeniami w części bagażnika która zmniejszyła się o ponad 100 l w przypadku Audi A3.Również zbiornik paliwa jest jest mniejszy o 10l . Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu, wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prąd.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne.Audi przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać maksymalnie do 50km, gdy zabraknie energii w akumulatorach zostanie automatycznie przełączony na silnik spalinowy. Największą prędkość jaką można uzyskać na silniku elektrycznym to ponad 130km/h, potem silnik przełącza się na silnik benzynowy. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście przy napędzie hybrydowym oscyluje w granicach około 2l na odcinku 20 km po przełączeniu się na silnik spalinowy granica ta wzrasta do 7l.Dużym obciążeniem dla jednostki 1.4 TFSI jest prac w trybie ładowania po za napędzaniem auta silnik dodatkowo ładuje akumlatory przez co znacznie wzrasta spalanie po wyżej 10l. Hybryda typu e-Tron pozwala na dodatkowo naładować akumlatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego.Ładownie z szybkiego gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny natomiast z domowego wydłuża się do 7 godzin.Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

-Wady

  • koszty serwisu Silnik 1.4 16V TFSI e-tron

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię