MotoBenzyna - Silniki - Silniki BMW - Silnik 2.0 Twin Power Hybrid N20

Silniki BMW - Silnik 2.0 Twin Power Hybrid N20

Wyświetleń: 575
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 2.0 16V Twin Power Hybrid o mocy wspólnej 313KM z momentem obrotowym 420Nm miał zastosowanie w samochodach BMW Serii X5.Bazą jest silnik 2.0 16V Twin Power N20 B20 o mocy 245KM do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 113KM co łącznie po przeliczeniu daje moc 313KM.Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami.Można wybrać jeden z trzech trybów AUTO eDRIVE -automatycznym MAX eDRIVE tylko elektryczny  oraz  SAVE BATTERY który utrzymuje ładowanie akumlatorów na stałym poziomie.Są to inteligentne systemy które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy.Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumlatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego.Ładownie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny natomiast z domowego wydłuża się o  jedną godzinę. !!! Akulmator wysokonapięciowy jest umieszczony pod podłogą bagażnika.Silnik został wyposażony w 8 stopniową  automatyczną Steptronic , która przekazuje napęd na przednie koła.Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive który po przez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji.Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy.Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu,lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy.Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora.Na samym silniku elektrycznym  możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55KM/h natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 32.000 km lub 2 lata..

Przegląd serwisowy co co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię