Silniki Ford - Silnik 2.0 16V e-CVT Hybrid

Wyświetleń: 1249
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 2.0 Hybrid eCVT o mocy 187KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 175Nm przy 1750-4500 obr/min. Jednostka ma zastosowanie w modelu Ford Mondeo MK5 od 2014 roku. Pod maską znajdziemy specjalnie zaprojektowaną jednostkę czterocylindrową z wtryskiem bezpośrednim przystosowaną do silnika elektrycznego. Nie mylić tej jednostki z klasycznym benzyniakiem 2.0 145KM Duratec ani z najnowszą jednostką 2.0 EcoBoost, jest to całkowicie odrębna konstrukcja. Silnik jest produkowany w Stanach Zjednoczonych i zasila między innymi Forda Fusion, a od 2014 roku stosowany w nowym Fordzie Mondeo na rynek europejski. Bazą jest jednostka 2.0 140KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 88KW co łącznie po przeliczeniu daje moc 187KM. Silnik został wyposażony w automatyczną bezstopniową przekładnię eCVT, która przekazuje napęd na przednie koła. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,4 kWh, które są umieszczone za tylnymi siedzeniami w części bagażnika. Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu, wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Dodatkowo Mondeo z tym silnikiem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne. Ford przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z prędkością maksymalnie do 50km/h, gdy zabraknie energii w akumulatorach zostanie automatycznie przełączony na silnik spalinowy. Największą prędkość jaką można uzyskać na silniku elektrycznym to ponad 100km/h, potem silnik przełącza się na silnik benzynowy. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l co jest dalekie od tego o czym informuje producent 2.8l, choć to i tak bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem segmentu D. Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Serwis !

Wymiana oleju w skrzyni biegów co 240.000 tys/km lub 12 lat !!!

Ceny przeglądów : 1.po 20tys/km  cena 780 zł  2.po 40tys/km cena 840zł  3.po 60.tys/km cena 1100zł

 

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię