Mazda

Silnik Mazda 1.8i 16V 114KM FP-55

11693
Silnik Mazda 1.8i 16V 114KM FP-55

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8i 16V FP-55 o mocy 114KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie zaworu EGR !!! Niestety koszt jego wymiany nie należy do tanich.



Poza tym jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co może obniżyć koszty użytkowania. Największymi atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • tani serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie EGR
  • awarie sondy lambda
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.7)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
0%
0%
67%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

19.04.2018 Mariusz
(6.7)
Opinia: Silnik dobry i tani w utrzymaniu po za drobnymi usterkami typu sonda lambad,czyszczenie przepustnicy i innych drobiazgów silnik absolutnie bezawaryjny.Dostępność części i zamienników dobra ceny przystępne ,serwis łatwy w naprawie i w miarę tani.Osobiście zrobiłem na tym silniku ponad 100 tys i to większość w
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Premacy 1.8 16V 114KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 r / 237.000km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam