Silniki Suzuki - Silnik 1.2 16V DualJet K12C

Wyświetleń: 5976
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 1.2 DualJet o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i miała zastosowanie w Suzuki Baleno.Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu.Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych.Priorytetem było skonstruowanie silnika który  będzie zużywał jak najmniej paliwa,kwestią drugorzędną były osiągi.Cel został osiągnięty a w dodatku dynamika oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.Aby to osiągnąć w silniku zastosowano szereg rozwiązań w układzie wtryskowym,wysoki stopień sprężenia 12:1,zmniejszenie objętości komór spalania, oraz zastosowaniu dwóch wtrysków na jeden cylinder.Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia.Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie specjalnych wtryskiwaczy olejowych.Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach.Biorąc pod uwagę wszystkie te rozwiązania można stwierdzić jednoznacznie że mamy doczynienia nowoczesną konstrukcją.Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje krótkie dystansy.Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamik
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 10):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.9/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Gregory18.12.2018
Opinia:Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Suzuki Baleno 1.2

Rok / Przebieg: 2016 ,34 tys

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Gregory18.12.2018
Opinia:Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Suzuki Baleno 1.2

Rok / Przebieg: 2016 ,34 tys

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Gregory18.12.2018
Opinia:Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Suzuki Baleno 1.2

Rok / Przebieg: 2016 ,34 tys

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Gregory18.12.2018
Opinia:Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Suzuki Baleno 1.2

Rok / Przebieg: 2016 ,34 tys

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Gregory18.12.2018
Opinia:Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Suzuki Baleno 1.2

Rok / Przebieg: 2016 ,34 tys

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Komentarze użytkowników

+1 #1 Grzegorz W. 07.06.2018
Autor artykułu podaje , że współpracuje dobrze z LPG a ja pytam jaka jest regulacja zaworów w tym silniku . Hydrauliczna czy mechaniczna ? bo według mnie to też ma duże znaczenie ze względu na LPG. Proszę o uzupełnienie tej informacji.

Najnowsze komentarze

Grzegorz W.
07.06.2018
+1
Autor artykułu podaje , że współpracuje dobrze z LPG a ja pytam jaka jest regulacja zaworów w tym silniku . Hydrauliczna czy mechaniczna ? bo według mnie to też ma duże znaczenie ze względu na LPG. Proszę o uzupełnienie tej informacji.