Silniki Volvo - Silnik 2.5 T5 20V B5 254T12

Wyświetleń: 1962
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.5 T5 V20 o mocy 254KM znajdziemy pod maską Volvo V40 II. Jednostka 5-cylindrowa wyposażona w turobospreżarkę o maksymalnym momencie obrotowym 360Nm, o charakterystyce sportowej. Silnik jest bardzo elastyczny i dynamiczny do setki potrzebuje niespełna 6.5 sekund!!! Kultura pracy jednostki jest na najwyższym poziomie, silnik wkręca się na obroty bardzo żwawo a przy tym wydobywa się z niego niepowtarzalny dzwięk. Kierowcy nie będą odczuwać barku mocy a sam silnik rozpędza auto z dużą lekkością i nawet przy dużych prędkościach nie czuć jego zmęczenia. Dodatkowym atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalania który kształtuję się w granicach 8 L na trasie przy prędkościach do 160km/h oraz w w cyklu mieszanym na poziomie 11L. Zważywszy na pojemność oraz moc jest to wynika bardzo zadowalający. Reasumując jednostka 2.5 T5 jest bardzo udana i zaspokoi gusty najbardziej wybrednych kierowców a w szczególności usatysfakcjonowani będą użytkownicy lubiący sportowy charakter jazdy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(8.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Rafał03.11.2018
Opinia:Panie redaktorze. Popełnił pan mały błąd bo cała rodzina silników volvo 2.5t jest na starym rodzaju wtrysków MPI i bardzo dobrze nadaję się do instalacji LPG. Dopiero 2.0T T5 jest na wtrysku bezpośrednim. Co do silnika ... super dynamika , praktycznie bez awaryjny . Bardzo paliwożerny , mam wersje AWD plus automat , co powoduje spalanie na poziomie 17l LPG w miescie.Trasa dużo lepiej od 8l no chyba , że jedziemy 200km/H , wtedy jakies 15l . Co do serwisu jak na samochód z taką mocą i standardem jest jeszcze akceptowalny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: s60/254km

Rok / Przebieg: 2013

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Marcin02.07.2018
Opinia:Silnik posiadam w Volvo V40 z 2013roku przywiezione z Niemiec serwis do samego końca.Silnik rewelacja moc dynamika i piękna prac na każdym przełożeniu.Świetnie sprawdza się na dłuższych odcinkach super wkręca się na obroty,dobra elastyczność.Jedynie koszty serwisu nie sa niskie ale coś za coś .Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: V40 II 2.5 T5 254KM

Rok / Przebieg: 2013 147tys

Śr. spalanie: 9.0 l/100km