Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.6 MPI SOHC 90KM-113KM 4G92P

13177
Silnik Mitsubishi 1.6 MPI SOHC 90KM-113KM 4G92P

Silniki Mitsubishi MPI / GDI są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Chrysler
  • Hyundai

Silnik Mitsubishi 1.6 16V MPI SOHC o mocy 90KM, 103KM lub 113KM najczęściej spotkamy w Mitsubishi Carisma oraz Colt. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 90tys/km .


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak cewki zapłonowej,przy większych przebiegach awarie uszczelki pod głowicą.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części na rynku są dostępne w przyzwoitych cenach. W silniku jest możliwość montażu instalacji LPG jednak musimy pamiętać o zastosowaniu lubryfikacji jak również pamiętać o konieczności regulowania luzów zaworowych.Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość niską awaryjność oraz przyzwoitą kulturę pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie uszczelki pod głowicą po wyżej 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.4 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.0)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

08.06.2020 Mitsubishi Colt CJ0
(8.7)
Opinia: Silnik niezawodny, jeżdzę nim od 5 lat. Instalacja LPG bez żadnych awarii i problemów. Szczelny układ olejowy, brak problemó z luzami zaworowymi. Stosunkowo szybko dostępny moment obrotowy.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: -niezawodność -niskie koszy utrzymania
Wady: -nieco wysokie spalanie
  • Silnik: 90KM 4G92
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
25.11.2019 Carisma
(9.3)
Opinia: Silnik pancerny od nowości na 5w40 żadnego brania oleju i wycieków. a nie polskie mity 200 tyś i mineralny leją a potem im popychacze klepią i zażynają te silniki
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: trwałość
  • Silnik: 1.6 66kw
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 360.000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.11.2019 Mistubishi Carisma
(9.3)
Opinia: Trwały nie przysparza mi problemów, z racji jego wieku spoglądam pod maske raz na jakiś czas ale żadnych płynów nie ubywa.Czyszczenie przepustnicy czy wymiana świeć to przyjemność przy takiej konstrukcji wszystko na wierzchu , Zawory też samemu reguluje ;D Cały czas na LPG stag 200
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość,Prostota
  • Silnik: 4G92 66KW
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 349000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
20.01.2018 Waldek
(8.7)
Opinia: Jak na razie same plusy zero awarii a przebieg dochodzi do 250tys/km,na dzień dzisiejszy po za klasycznym serwisem nie dołożyłem nic do auta.Silnik jest trwały i przyzwoicie pali jak na wielkość auta 8l minus to trochę za słaby,na trasie przy wyprzedzaniu redukcja i gaz.Ale po
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Carisma II 1.6 103KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 246.000km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam