Silniki Toyota - Silnik 1.6 16V 4A-FE

Wyświetleń: 4698
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.6 16V o mocy 114KM miał zastosowanie w samochodzie Toyota Corolla. Konstrukcja 16-zaworowa z wtryskiem wielopunktowym z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na przebieg 150.000km. Mechanicy zalecają jego wymianę przy 100 tys/km. Jednostka bardzo trwała i nie przysparzająca użytkownikom większych problemów. Dynamika silnika na dobrym poziomie, kierowcy nie narzekają na brak mocy a przy tym spalanie jest na poziomie 7L a to bardzo dobry wynik. Atutem jednostki jest dobry dostęp do części oraz prosty serwis.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • bezkolizyjna jednostka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(7.6)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
6.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Toyota Avensis 1,614.01.2019
Opinia:Silnik bezawaryjny, wymiana paska rozrządu i rolki napinającej po 110 tys km, pasek rozrządu nie napędza pompy wodnej,więc nie ma konieczności wymiany pompy razem z paskiem, rozrząd prawdopodobnie bezkolizyjny, prawie nie zużywa oleju.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 110 KM

Rocznik / Przebieg: 2000 r, 140 tys. km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Rafał27.08.2018
Opinia:Silnik nie do zarżnięcia! Kupiony 9 lat temu przy 180 tys., obecnie 370 tys,, wszystko na LPG, w tym 5 razy Chorwacja, 3 razy BiH (góry!). Nigdy nie zawiódł, wymieniany jedynie olej i rozrząd. Dynamika nienajgorsza, chociaż do ścigania się nie nadaje - za to powyżej 110 km/h auto płynie, a nie jedzie, szczególnie na autostradach.
Jedyna wada to pobór oleju, ale to standard w tym silniku.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Avensis 110KM

Rocznik / Przebieg: 1998 370000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Łukasz20.03.2018
Opinia:Bardzo udany silnik. Takich silników się już dzisiaj nie robi NIESTETY. Plusem jest niskie spalanie, bezawaryjna eksploatacja. Serwis kończy się tylko na wymianie oleju i filtrów co 10-15 tys. Z minusów to niestety spalanie oleju, ale żaden silnik nie jest bez wady. Polecam.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Avensis / 110KM

Rocznik / Przebieg: 1998 / 350.000

Średnie spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Roman 22.02.2018
Opinia:Niezniszczalny silnik,wymiany olejów i tankowanie i tak od 6 lat ,auto kupione przy przebiegu 190tys a teraz 286tys i po za wymianami serwisowymi nie miałem żadnych awarii.Spalanie przyzwoite w granicach 8.5L /trasa 6.2 l/ miasto 10-11l,dynamika na średnim poziomie ale to nie rajdówka za to nic się z silnikiem nie dzieje.Zdecydowanie Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Toyota Avensis 1.6 101KM

Rocznik / Przebieg: 2000r 286.000km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km