Silnik 3.0 V6 o mocy 193KM znana przede wszystkim z Nissana Maxima produkowanego w latach 1996-2000. Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi a przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie, ale nie ma się co dziwić bo odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy. Najbardziej awaryjne podzespoły to cewki zapłonowe, przepływomierz oraz czujnik spalania stukowego, dotyczy to bardziej wersji amerykańskiej. Trzeba pamiętać, że wersja silnika zza oceanu różni się układem dolotowym oraz systemem kontroli spalin. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.
Rodzaj układu:6-cylindrowy
Ilość zaworów:24
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy.
Przegląd serwisowy co 6 miesięcy.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: VQ30DE
Rocznik / Przebieg: 2000 320000
Średnie spalanie: 14 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Nissan Maxima 193KM
Rocznik / Przebieg: 1998r. 330000km
Średnie spalanie: 11 l/100km