Silniki Opel - Silnik 1.4 16V ecoFLEX B14XE

Wyświetleń: 9290
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V o mocy 90KM to jednostka o nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na niską awaryjność można rzec, że zerową. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, również plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu, niestety nie jest on niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka i wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i głośną pracą na wyższych obrotach. Poza tym silnik jest dobrą i trwałą konstrukcją co przekłada się na niskie koszty użytkowania i duże przebiegi bez większych awarii.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • hałaśliwy na wyższych obrotach
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(5.8)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
5.5/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Maciej26.09.2018
Opinia:Nie polecam, mam ten silnik w astrze H, jeśli jedzie się samemu to czuć że samochód mógł by mieć więcej mocy. Gdy jedzie się w więcej niż 2 osoby, dynamika jest tragiczna. Silnik ma za mało mocy, w założeniu miał mało palić a w rzeczywistości przy przyspieszaniu pali jak smok. Średnie spalanie pokazuje 7.5l. To moje audi 2.5 tdi v6 150km pali 6.5l do 7l gdy jeżdżę do pracy a trasę mam nie sprzyjającą oszczędnej jeździe. Silnik w oplu już 4 razy u mechanika był. Aktualnie wymieniane są panewki a przebieg opla to około 120tyś. km. a kupiony był z przebiegiem 90tyś. km.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Ecoflex 90km

Rocznik / Przebieg: 2006

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Sebastian 21.08.2017
Opinia:Silnik jak najbardziej godny polecenia,niezawodny bardzo cichy i oszczedny.Mam go od nowości i nigdy mnie nie zawiódł a koledzy mają auta spod znaku VW i co chwile meldują się w serwisie.Autko ładnie chodzi dobre do miasta ale na trasie świetnie sobie radzi.Same plusy ++++++++
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Corsa E/90KM

Rocznik / Przebieg: 2014/74.000km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja