Silniki Opel - Silnik 1.6 16V SIDI A16XHT

Wyświetleń: 12476
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.6 SIDI o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2013 roku wraz z modelem Astra J.Jednostka o oznaczeniu A16XHT posiada moc 170 KM,  jest wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz Turbosprężarkę. Silnik posiada zmienne fazy rozrządu a walki napędzane są łańcuchem, zawory są hydrauliczne. Silnik bardzo dynamiczny i zrywny niestety przy dynamicznej jeździe paliwożerny.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Dexos 2 SAE 5W 30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Silnik 1.6 SIDI 170KM

Moc maksymalna -125 kW (170 KM)/6000 obr/min.
Moment maksymalny- 280 Nm/1650-4250 obr/min.

Średnia (głosów 1):
(6.0)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Sew13.02.2017
Opinia:Opel Insignia 2015 przejechane 85 tyś km. Bez zastrzeżeń co do silnika - sama Insinia to inna historia. Spalanie jak na moc i wielkość (prawie 5 m i 1600 kg na pusto) auta na bardzo rozsądnym poziomie. Wyjazd na urlop i normalna jazda autostradowa 130-140 km/h spalanie średnie na 3 tyś km 7,5 l/100 km. Jak się jedzie pogoni powyżej 170 km/h to zaczyna żłopać ale to nie powinno dziwić. I tak nigdy mi średnio na baku nie spaliła więcej jak 15,0 l/100 km. Skoda Octavia 1,4 TSI potrafiła przy podobnych prędkościach ( 170-200 km/h) łyknąć 19 l/100 km. Silnik trochę nerwowo pracuje na wolnych - tak jakby mu zapłon wypadał - ale tak było od pierwszego km i serwis twierdzi, że nie ma nieprawidłowości. Co nie znaczy że to nie wkurza. Ogólnie silnik jak najbardziej ok
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Opel Insignia / 170

Rocznik / Przebieg: 2015/85000 km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja