Silniki Opel - Silnik 1.4 16V Twinport Z14XEP

Wyświetleń: 42954
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V Twinport o mocy 90KM w szczególności znany z opla Astry G. Konstrukcja silnika bardzo prosta nieskomplikowana co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność można rzec, że zerową. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu niestety nie jest nie zniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Reasumując jednostka 1.4 Twinport jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500 tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 9):
(8.2)
Trwałość
9.1/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
6.1/10
Głosy według opinii użytkowników:81

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 59

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Opel Astra G 02.05.2020
Opinia:Bardzo dobry i ekonomiczny silnik. Spalanie ok. 6,0 l/100km przy jeździe 140km/h to dobry wynik, a wraz z przejazdami po mieście 6,5l, ale muszę to podkreślić, że jeżdżę głownie długie trasy. Niestety te 90KM i 125Nm jest jak dla mnie za mało, dlatego jak wyprzedzam kręcę go w okolicach gdzie ma maksymalny moment tj. 4tys.obr./min i jakoś daję radę. Podobno bardzo dobry silnik do zgazowania -troszkę żałuję, że tego nie zrobiłem, bo przejechałem już nim 47tys.km
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Ekonomiczny

Odmiana silnika: 1.4TWINPORT 90KM

Rocznik: 2005

Przebieg: 169 000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Odradzam!

Opel Astra G 2 1.4 16V 90km27.03.2020
Opinia:Samochód jest w stanie spalić w mieście 11litrów na 100 . Najwięcej spalił poza 14litrów , a teraz średnio spala 10l/100km
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10
Wady:Duże spalanie

Odmiana silnika: 90km

Rocznik: 2000

Przebieg: 202000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

ASTRA H HATCHBACK 5D23.05.2019
Opinia:Nie jest demonem prędkości ale nie jest jakimś zawalidrogą. Do normalnej jazdy w zupełności wystarcza. Bardzo oszczędny, dobrze współpracuje z LPG. Pali średnio 7,5l LPG/100km. Na zbiorniku w miejscu koła zapasowego robię blisko 500km! Póki co bezawaryjny, zrobiłem 32tys, auto ma 168tys. Nie trzeba wymieniać rozrządu na starcie, więc jeśli przyjdzie wymienić kiedyś łańcuch za 1000zł to nie będzie bólu. Chodziło mi o LPG a coraz mniej aut jest do niego przystosowanych (hydrauliczne samoregulatory zaworów). Nawet 1.6 Twinport się do gazu nie nadaje bo ma szklanki choć wiele osób dowiaduje się już po kupnie... Jak Opel do gazu to tylko 1.4 90KM lub 1.8 125KM
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM

Rocznik / Przebieg: 2009

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Tomek06.12.2018
Opinia:Na miasto jest dobry
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: astra G 90 KM

Rocznik / Przebieg: 2008 160.000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Arnold03.12.2018
Opinia:Super jednostka bezawarjna! Spalanie LPG ok 7l/100 km. Przebieg na gazie 250 tyś. Wymiana oleju co 15 tyś. bez dolewek. Rozrząd i osprzęt jeszcze oryginalny. Minus to że Coreseczka w trasie trochę mułowata, te swoje 90 KM ma ale przy 5-6 tyś/min. Wyprzedzanie na 3-ce. Przy normalnej jeździe cicha z ładną kulturą pracy. POLECAM sprawdzona konsytrukcja.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: Corsa 1,4 90KM

Rocznik / Przebieg: 2008 250 000

Średnie spalanie: 7.0 l/100km

Komentarze użytkowników

+3 #2 JR 22.11.2018
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG
+2 #1 JR 22.11.2018
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

JR
22.11.2018
+3
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG
JR
22.11.2018
+2
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG