Grupa General Motors - Silnik 1.8 16V VVT A18XER

Wyświetleń: 8729
MotoBenzyna

Grupa General Motors

ChevroletOpel

Silnik 1.8 16V VVT miał zastosowanie w samochodach segmentu D oraz Van w Oplu Insygnia i Zafira.Silnik zaawansowany technologicznie z szeregiem nowych rozwiązań. Między innymi w silniku brak klasycznego EGR-u, został zastosowany inny bardziej przyjazny sposób, który umożliwia samoczyszczenie. W silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu a luzy zaworowe są regulowane przez szklankowe popychacze. Kolektor ssący plastikowy sterowany elektrycznie sterownikiem oraz termostat sterowany elektrycznie. Silnik dynamiczny o bardzo dobrej kulturze pracy, kierowcy chwalą jednostkę za dobre osiągi przy umiarkowanym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.1)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.3/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Marcin13.06.2018
Opinia:Mam ten silnik w Cruze 1.8, fabryczna instalacja LPG. Nic nigdy się nie zepsuło, ale dbam o silnik. Olej wymieniam co 12000 - 15000 km. Na LPG bardzo ekonomiczne auto, do tego duże i wygodne.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Cruze 1.8 141KM

Rok / Przebieg: 2013 129 000km

Śr. spalanie: 9.3 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Rafał09.01.2018
Opinia:Mam ten silnik w Insigni. Do tego auta absolutne minimum. Brak mu w nieco dynamiki.
Za to po zamontowaniu przeze mnie instalacji gazowej jazda tym autem jest naprawdę tania (10 - 11 litrów lpg przy spokojnej jeździe ).Obecny przebieg ok.140 tys km. (10tys km na lpg) oleju nie bierze , ogólnie silnik w b. dobrej kondycji.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Insignia a18xer 140 km.

Rok / Przebieg: 2010/140 tys.km.

Śr. spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Stanisław21.10.2017
Opinia:Posiadam ten silniczek w oplu (ZAFIRA B) prosta konstrukcja, dobra kultura pracy. Zagazowany przy przebiegu 185 tyś. śmiga aż miło. Silnik wbrew słyszanym opiniom póki co nie bierze oleju (olej 5W40), a jak będzie dalej zobaczymy. Pozdrawiam.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: ZAFIRA B / 140KM

Rok / Przebieg: 2008 / 219 tyś.

Śr. spalanie: 7.3 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Jarek25.03.2017
Opinia:Mam ten silnik w Chevrolecie Cruze. Jak na razie 5 lat bez żadnych problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Chevrolet Cruze 1.8 141KM

Rok / Przebieg: 2012 / 135 000

Śr. spalanie: 8.3 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Napędy hybrydowe

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja