Grupa General Motors - Silnik 2.0 16V Turbo Z20NET

Wyświetleń: 1611
MotoBenzyna

Grupa General Motors

ChevroletOpel

Silnik 2.0 Turbo o mocy 175KM z oznaczeniem Z20NET to jednostka miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E najczęściej spotkamy je pod maską Opla Vectra C oraz Signum.Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę,wysoki moment obrotowy i dużą żywotność.Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu który skład się z trzech łańcuchów dwóch długich oraz jeden krótki,napinaczy i ślizgów.Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch wiąże się to z kosztowna wymianą.Po za tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

-Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie termostatu
  • awarie sondy lambda
  • awarie napinacza rozrządu
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 1 rok.

Nie zalecany do intslacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Łukasz05.01.2017
Opinia:Silnik bardzo dynamiczny -godny polecenia.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: z20net / 175

Rok / Przebieg: 2007 / 235000

Śr. spalanie: 12 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Szymon 26.09.2017
Silnik posiada 2 łańcuchy rozrządu, a nie 3 jak podano w tekście. Silnik świetnie sobie radzi z instalacją LPG.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

Szymon
26.09.2017
0
Silnik posiada 2 łańcuchy rozrządu, a nie 3 jak podano w tekście. Silnik świetnie sobie radzi z instalacją LPG.