Silniki PSA - Silnik 1.2 12V THP / PureTech

Wyświetleń: 28312
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 PureTech o mocach 110KM i 130KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C marki Peugeot oraz Citroen. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tm daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po pracujący w oleju.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 16):
(7.2)
Trwałość
5.8/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:97

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 119

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Peugeot 2008 21.10.2019
Opinia:witam, posiadam SAMOCHOD PEUGEOT 2008 rocznik 2015 , awaria swiec, czyszczony smok olejowy,
teraz znowu błąd awaria silnika, przy predkosci 110 -130 km zapala sie serwis błąd P15A8, CZY MOZNA TO UZNAC ZA WADE FABRYCZNA I ZGLASZAC DO PEUGEOTA PISMO O NAPRAWE TEGO SAMOCHODU ?
pozdrawiam
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: 1,2 110km

Rocznik: 2015

Przebieg: 77000

Śr. spalanie: 6.2 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Citroen C425.09.2019
Opinia:od 1.5 roku jeżdżę cytrynką c4 kupioną od 1 właściciela z polskiego salonu. Jeśli chodzi o trwałość to jedynym mankamentem były zaślepki wlewu oleju - były one pękniete. Cena wymiany takich zaślepek z Citroenie było wycenione na +/- 300zł a w serwisie Peugeota na 100 zł!!! Same zaślepki kosztują rapte 10zł... Drugim problemem jest system start/stop który nie wyłącza teraz silnika. Wartość wymiany to ledwo 600zł niezależnie gdzie się to zrobi, czy Citroen Czy Peugeot. Ale jeśli mówimy o pozostałych problemach to nie mam żadnych zastrzeżeń co do pracy tego auto, podzespołów i silnika. Spalanie na drodze do prędkości 100km/h wynosi maksymalnie 5,1 litra według komputera, zakłamanie o 0,3l. Średnie spalanie wg komputera zimą wynosi maksynalnie 7l. W sierpniu zabrałem się z 3 znajomych do Poznania. Dystans jaki łącznie przejechaliśmy to 450km i średnie spalanie wynosiło 6,9l. W drodzę do Poznania jechaliśmy maksymalnie 110km/h a z Poznania już 140-150km/h plus jazda po mieście. Jeżeli chodzi o siedzenia z tyłu, to bez problemu za mną usiadł facet prawie 2 metrowy i nie narzekał na ból pleców, ani ja nie miałem darmowego masażu. Mam 180cm. Bagażnik też okej, chładza się też okej. Jeszcze podczas serwisu po 40 tysiącach należało już wymienić świece. Jeśli chodzi o całą resztę nie mam żadnych zastrzeżeń. No i lakier, jest dość delikatny bo już mam odpryski na drzwiach od strony kierowcy i na masce.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 130KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 54500

Śr. spalanie: 6.6 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Peugeot 30814.07.2019
Opinia:Na liczniku Peugeot 308-ki wersja Aktive+ mam do dopiero 8 tyś km, więc o trwałości nie mogę się wypowiadać jeśli chodzi o dynamikę tego trzycylindrowego silniczka to jest nawet fajna, silnik ochoczo w chodzi na na obroty aż się chce dodawać gazu, czasem muszę się powstrzymywać. Na autostradzie przy prędkości 130 jest bajka cisza totalna. Nie mam jakichś aspiracji sportowych więc mi wystarcza. Jeśli chodzi o spalanie to jest nawet bardzo dobrze tyle że mało jeżdżę po mieście. Na tą chwilę jestem bardzo zadowolony i mam nadzieje że to zadowolenie szybko nie zniknie z mojej twarzy. Plan serwisowy który otrzymałem przy zakupie określa że: wymiana oleju co 15 tyś km, olej 0W20 lub 0W30, wymiana paska rozrządu 105000 tyś. km
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 110

Rocznik / Przebieg: 2018 / 8tyś km.

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Opel Crossland07.07.2019
Opinia:Na liczniku Crosslanda 25 tysi. Żadnych problemów, spalanie na umiarkowanym poziomie ok 5,2 na 100km. Ostatnio trasę w Bieszczady łącznie 1700km 5,1l/100 km, średnia za całą trasę 74 km/h, na autostradzie równa 100 km/h. Zużycie oleju nie zauważyłem. Silnik sprawnie rozpędza się do 140. Ogólnie polecam, po 20 tys. wymieniłem świece, praca silnika zrównoważyła się i na postoju nie czuć że jedziesz 3 cylindrówką.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1,2 puretech/110 km

Rocznik / Przebieg: 2017/25 tys.km

Średnie spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Opel Crossland X12.03.2019
Opinia:Crossland X 1,2 puretech to fajne auto użytkuję od prawie roku, nakręciłem 20 tkm. Żadnych problemów. Fajnie wchodzi na obroty, przyspiesza od 1900 obrotów. Średnie spalanie 5,4-5,6 uzależnione od pory roku, w terenie zabudowanym ok. 6,5l ale przy dość dynamicznej jeździe. Podczas jazdy autostradą całkiem nieźle przyspiesza nawet przy 140 nie ma problemu żeby rozpędzić do 160.Olej wymieniam co 10 tkm, a więc nie muszę dolewać.Znalazłem w internecie test do 200 tkm i silnik dał radę, a po 100 osiągi były lepsze niż na początku. Niby 3 walce ale czuć moc.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 110

Rocznik / Przebieg: 2017

Średnie spalanie: 5.4 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #4 Ireneusz 18.02.2019
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
-1 #3 Hubert 02.01.2019 02.01.2019
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
-1 #2 stanisław 11.10.2017
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok
-1 #1 Maciej 10.05.2017
Ten silnik nie ma łańcucha tylko pasek zębaty pracujący w oleju.

Najnowsze komentarze

Ireneusz
18.02.2019
0
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
Hubert 02.01.2019
02.01.2019
-1
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
stanisław
11.10.2017
-1
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok