Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.2 12V PureTech 82KM (EB2/EB2F)

Wyświetleń: 35228
Silnik 1.2 12V PureTech 82KM (EB2/EB2F)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 12V PureTech o mocy 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wolnossący bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 7):
(8.0)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
9.1/10
Głosy według opinii użytkowników:52

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 105

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 63

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Citroen C3 II fl02.04.2020
Opinia:C3 2014 z 1.2 82KM. Przy przebiegu 25k zamontowałem LPG oczywiście sekwencja. Silnik działa bez zarzutu. Raz był problem z nierówną praca i przełączaniem na benzynę, ale to przez zanieczyszczony gaz. Po zakupie wymieniłem świece i cewki (Denso 180 zł/szt.). Spalanie 7,5 LPG przy dość dynamicznej jeździe. Praktycznie nie schodzę poniżej 3 tys. obr. Auto całkiem dynamiczne w porównaniu z kolegi alfą MiTo 1.4 75KM. I spalanie 7 vs. 9. Nie wiem co będzie przy większym przebiegu. Na razie zadowolony i polecam.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamika Spalanie Dobrze działa z LPG Dość cichy
Wady:Klang 3 cylindrów a Raczej do miasta Drogi osprzęt.

Odmiana silnika: 1.2 82KM

Rocznik: 2014

Przebieg: 35tkm

Śr. spalanie: 7.2 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

peugeot 20804.11.2019
Opinia:malo elastyczna skrzynia biegow
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 82

Rocznik: 2015

Przebieg: 90.000

Śr. spalanie: 6.2 l/100km

Średnia:
(3.7)

Odradzam!

Peugeot 20814.10.2019
Opinia:Regularnie serwisowany. Przy przebiegu 98 tys. km stracił wolne obroty - początkowo okazało się, że przytarło się jedno kółko rozrządu i pasek przeskoczył o 1 ząbek. Po wymianie rozrządu silnik dalej nie miał wolnych obrotów - po zdjęciu miski okazało się, że z wału wypadła jedna blokada zapobiegająca przesunięciom wzdłużnym wału i silnik jest do remontu t.j. wymiana wału, panewek, korbowodów, tłoków. Koszt naprawy? Jeszcze nie wiem, ale w ASO wycenili na 11 tysięcy z małym haczykiem. Sama radość.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1,2 vti 82 KM

Rocznik: 2014

Przebieg: 98000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

20813.02.2019
Opinia:Samochód kupiony dla żony. Sam jeżdżę fabią 1.4 MPI z 2014. Jakie są różnice? Peugeot jak dla mnie lepiej wygląda, ma wygodniejsze fotele, przyjemniej się prowadzi, ma przyjemniejsza deskę rozdzielczą, jak na 3 cylindry fajna dynamika silnika. Minusy to skrzynia biegów - mało precyzyjna, problem w przypadku wsiadania z kolanami (kierownica jest zbyt nisko przy ustawieniu maksymalnie do góry przy moim wzroście 188cm), słaby lakier - robią się odpryski, polecam nacisnąć na dachu palcem - blacha jest cienka (w skodzie nie wciśnie się tak jak w peugeocie). Poza tym pojawiły się problemy z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach oraz brakiem mocy przy przyspieszaniu. Wymiana świec i filtra powietrza nie pomaga, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podobno pojawiają się problemy z rozpuszczającym się paskiem rozrządu w oleju i awariami silnika z tym związane. Mnie na szczęście to nie spotkało, zastanawiam się jednak czy nie wymienić rozrządu ze względu na lata...
Jeżeli komuś się to przyda, z samochodów które posiadamy wybrał bym bez zastanowienia fabię, choć ma gorsze wyposażenie i jest nieco mniej wygodna. Ze względu na prostą budowę silnika i tańszą eksploatację. 1.4 przy systematycznych wymianach podzespołów robi podobno 400tys. bez problemu. W przypadku peugeota jak dla mnie wydaje się być to trudne do osiągnięcia.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2 VTi / 82KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 80000

Średnie spalanie: 6.7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Romek22.12.2018
Opinia:Amputowane 1.6, do miasta idealne na trasę tylko do spokojnej jazdy. Z zalet to mimo niskiej mocy ma dobrą dynamikę bo jest sporo obrotów. Jak będziemy delikatnie obchodzić się z gazem to będzie ekonomiczny, natomiast jak go pociśniemy to nawet 7l. Kompaktowy, lekki i prosty w serwisie. Z wad to kultura pracy (typowa dla 3 cylindrów). Takiego silnika nie da się dobrze wyważyć, a jego dźwięk powyżej 4k obrotów na dłuższą metę jest uciążliwy. 130 to maksymalna sensowna prędkość przelotowa na autostradzie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Citroën C3, 82km

Rocznik / Przebieg: 2014, 40kkm

Średnie spalanie: 6 l/100km