Silniki PSA - Silnik 2.2 16V EW12 J4

Wyświetleń: 16278
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.2 16V o mocy 158KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Jednostka weszła do produkcji w 2000 roku, konstrukcja trwała o wysokiej kulturze pracy i dobrej dynamice wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Przez zastosowanie dwóch wałków równoważących praca silnika jest na najwyższym poziomie. Niestety silnik nie jest wolny od awarii a do najbardziej uciążliwych musimy zaliczyć usterki przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki. Do droższych i bardziej problematycznych trzeba zaliczyć problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu!!! Kolejnym problemem są dosyć duże ubytki oleju co może skutkować poważanymi awariami a w końcu doprowadzić do remontu silnika. Po za tym ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny, jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG która bardzo dobrze współpracuje z jednostką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie elektroniki
  • duże ubytki oleju
  • awarie wariatora
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(7.6)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

yogi16.01.2018
Opinia:silnik nowoczesny jak na ówczesne czasy,dynamiczny i elastyczny.
niestety PSA nie popisała się z wariatorem (norma),który klekocze jak stary diesel i należało by go wymieniać razem z rozrządem.koszt w aso wariatora to 1800zł!!! nie wiem czemu taka chora cena!!!!
rozrząd tani,rzeczy eksploatacyjne tanie,niestety wariataor nowy z aso wytrzymał tylko 40 tys km!!!!!! żenada.
co do oleju to: mój brał minimalne ilości,moim zdaniem tylko dla tego że stosowany był tylko taki jaki zaleca producent.
spalanie na poziomie 9 litrów to bajka!!!! trzeba się liczyć z około 12 litrami na setkę.
wadą są cieknące pokrywy zaworów-rżnie olej jak tralala... jeden + tanie to w naprawie.
największa bolączka to ZAMARZAJĄCA ODMA zimą!!! z tego powodu wymieniałem silnik-korba wyszła bokiem!!!
problem lekko poprawiony w silnikach po 2006r.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 406 break 2.2 158km

Rocznik / Przebieg: 2004 /168000

Średnie spalanie: 12.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Janko06.01.2018
Opinia:Podzielę się moją opinią po przejechaniu ponad 30tys km(w tym na 16tys km na lpg-sekwencja full) jednostką o mocy 158 koni_m w Peugeot 407.
Silnik cichy choć pracuje na postoju jak mały trzycylindrowy diesel. Prawdopodobnie przyczyną takiej kultury pracy jest wariator zmiennych faz rozrządu. Dla ciekawostki dodam, że o ile tutaj gdyby pech trafił wspomniany wariator naprawa kosztuje około 1000 złotych a w BMW jak szlak trafi Vanos lepiej kupić cały silnik. A i polecam raczej przestrzegać regularnych zmian oleju bo to jednak 16v nie jakieś VW mpi i niestety dużo awarii wynika z podstawowej zmiany oleju i filtra. Na benzynie potrzebuje dolewki oleju do max 1l/10tys km zaś na lpg nawet 2l/10tys km. Sonda lambda lubi się odezwać z przyczyny zużycia katalizatora. Ogólnie nie taki diabeł straszny jak go malują. Pozdro dla kumatych
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 407 158 koni

Rocznik / Przebieg: 2006 232000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Mariusz17.12.2017
Opinia:Silnik bardzo ekonomiczny. Przy LPG wzrost zużycia oleju. Innych problemów nie było:)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 407/163km

Rocznik / Przebieg: 2007/160000

Średnie spalanie: 14 l/100km

Średnia:
(7.0)

Odradzam!

Marek27.08.2017
Opinia:Niestety gdyby nie duża awaryjność oraz bardzo kosztowny serwis to można by było powiedzieć że świetna jednostka o bardzo dobrych parametrach.Przez trzy lata użytkowania maiłem nie małe przejścia wymiana wariatora który wymienimy tylko w ASO za ponad 1300 zł plus wymiana,jeszcze oleje i filtry itd,dużo problemów dają takie bzdury jak przpeustnica,sondy i elektronika. Już teraz wiem że auto po 200 tys km to szrot i niezłą skarbonka. Przed zakupme proponuję dokładne sprawdzenie.Po za tym silnik ładnie chodzi jest dynamiczny cichy i ma niezłego kopa.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 407/158

Rocznik / Przebieg: 2005/230tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Paweł 30.10.2019
Witam,

mam ten silnik w peugeot 407 SW, co do mocy to jest z tym jakiś problem, mimo 158KM to jakoś słabo to czuć (czy na benzynie czy na gazie). Dodatkowo auto połyka ok 2L oleju na 10tys. ale przy instalacji gazowej to ponoć norma. Najgorsze jest spalanie które na komputerze i na stacji sprawdzałem i na mieście dochodzi mi do 18L... :( byłem u 4 mechaników ale diagnozy jednoznacznej nie udało się dostać a poczynione wymiany, kalibracje oraz emulatory sondy lambdy, czyszczenie przepustnicy oraz autokalibracja nic nie dały. Auto jest w 4 biegowym automacie i powino max 14L na czystej jeździe miejskiej brać. Jeżdżę głównie na gazie lpg ale i tak czuć po kieszeni, dodatkowo dostałem info od gościa który jeździ peugeotem 607 z tym silnikiem również na gazie i ma spalanie w mieście 10L....

czy ma ktoś z was pojęcie co można zrobić, jak to sprawdzić czy zdiagnozować i gdzie? jestem z Śląska, w razie czego prosze o info na priv

pozdrawiam

Najnowsze komentarze

Paweł
30.10.2019
0
Witam,

mam ten silnik w peugeot 407 SW, co do mocy to jest z tym jakiś problem, mimo 158KM to jakoś słabo to czuć (czy na benzynie czy na gazie). Dodatkowo auto połyka ok 2L oleju na 10tys. ale przy instalacji gazowej to ponoć norma. Najgorsze jest spalanie które na komputerze i na stacji sprawdzałem i na mieście dochodzi mi do 18L... :( byłem u 4 mechaników ale diagnozy jednoznacznej nie udało się dostać a poczynione wymiany, kalibracje oraz emulatory sondy lambdy, czyszczenie przepustnicy oraz autokalibracja nic nie dały. Auto jest w 4 biegowym automacie i powino max 14L na czystej jeździe miejskiej brać. Jeżdżę głównie na gazie lpg ale i tak czuć po kieszeni, dodatkowo dostałem info od gościa który jeździ peugeotem 607 z tym silnikiem również na gazie i ma spalanie w mieście 10L....

czy ma ktoś z was pojęcie co można zrobić, jak to sprawdzić czy zdiagnozować i gdzie? jestem z Śląska, w razie czego prosze o info na priv Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pozdrawiam