Silnik PSA 2.0 16V HPi 140KM EW10 D

19936
Silnik PSA 2.0 16V HPi 140KM EW10 D

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0 16V HPi o mocy 140KM z wtryskiem bezpośrednim koncernu PSA miał zastosowanie w samochodach Citroen C5 oraz Peugeot 406. Jednostka generuje 140 KM przy 6000 obr./min oraz 192 Nm przy 4000 obr./min. Konstrukcja oparta na wersji silnika EW10 ze zmienioną górna częścią silnika, nową głowicą oraz nowym układem wtryskowym. Niestety ta odmiana nie była wolna od usterek i to w dodatku bardzo kosztownych, przede wszystkim szwankował bardzo wrażliwy układ wtryskowy a zwłaszcza pompy paliwa oraz wtryski.


Użytkownicy muszą uważać na tankowanie paliwa, ponieważ złej jakości etylina może doprowadzić do poważnych usterek, które są bardzo kosztowne. Innymi mniej kosztownymi problemami są awarie regulatora ciśnienia, cewek zapłonowych oraz drobnej elektryki. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a jeżeli ktoś by się zdecydował to poniesie wysokie koszty ewentualnej instalacji. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • nie zalecany do instalacji LPG
  • wysokie koszty napraw
  • awarie układu wtryskowego
  • awarie regulatora ciśnienia
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie pompy paliwa
  • wrażliwy układ wtryskowy na złą jakość paliwa

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
33%
33%
17%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

13.02.2017 Sławek
(8.3)
Opinia: Mam go w C5 z roku 2004 jestem 4 właścicielem ja juz kupiłem po przejściach poprzedni właściciel wpakował w to auto tysiące i miał go dość.Ja kupiłem po atrakcyjnej cenie i z wymienionymi cześciami na co maiłem faktury,bez tego bym nie kupił bo czytałem żę
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: C5/140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/210tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię