Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.6 8V SOHC o mocy 88 lub 92KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 80-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii! Zdarzają się problemy z panewkami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu, problemy dotyczą uszczelki pod głowicą. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewek oraz sondy lambdy. Silnik ma słaba dynamikę oraz poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
Prosta niezawodna konstrukcja do dziś auto jeździ praktycznie na oryginale,wymieniłem części osprzętu,alterntor,kable,listwę itd.Spalanie 9-10 l ale nie ma się co dziwić auto dużę a silnik nie wysilony więc trzeba przycisnać.Duży plus za trwałość,dostępne części i łatwy serwis.Jedna ważna kwestia nie wolno go żyłować i na
czas wymieniać olej.