Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.8 20V MPI 125KM

Wyświetleń: 15886
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.8 20V MPI o mocy 125KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 VW Passat. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy, cewki zapłonowej i wycieki oleju. Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym występuje rozrząd na pasku oraz łańcuchu. Wymiana paska wraz z pompą przewidziana jest na 120.000km, natomiast łańcuch minimum na 20.000km !!! Co do pracy samego silnika możemy powiedzieć, że jest dynamiczny ale niestety głośny a spalanie nie należy do małych. Dobrym rozwiązaniem jest montaż instalcji LPG, jednostka dobrze współpracuje z gazem. Kolejnym atutem jest duża dostępność części a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni, silnik jest dynamiczny i mało awaryjny co jest jego dużym atutem i przekłada się na dużą żywotność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • prosty i tani serwis

-Wady

  • duże spalanie
  • głośna praca silnika
  • awarie sondy lambda
  • bardzo duże wycieki oleju
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd

W tym silniku występuje pasek rozrządu oraz łańcuch,według zaleceń wymiana paska wraz z osprzętem przypada na 120.000 km następną trzeba skrócić do przebegu 90.000km lub 5 lat ,natomiast łańcuch oraz napinacz zalecane jest sprawdzić i ewentualnie wymienić co 200.000 km.

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

A4 B509.11.2019
Opinia:Ostatnie pokolenie niezawodnych silników. Silniki TSI czy TFSI do pięt nie dorastają dla 1.8 20v. Jeździć jak najdłużej starszymi autami bo już tak niezawodnych nie produkują. Super silnik. Bardzo polecam.
Jedyny minus to spalanie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 125 km ARG

Rocznik: 1999

Przebieg: 325000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Wiesiek10.09.2017
Opinia:Silnik oceniam na 4+ była by piątka ale drobne awarie i spalanie to jego minusik,po za tym jest nie do zdarcia.Wół roboczy do pracy,na zakupy na wakacje do jedzie wszędzie,każdy mechanik go naprawi a części jest pod dostatkiem.Dzisiaj takich silników już nie ma prosty i tani w utrzymaniu.Praca nie jest na najwyższym poziomie ale niema co narzekać zbiera się przyzwoicie,mocy nie brakuje jak wyprzedzamy niema obaw że sie nie zmieścimy.Spalanie to już inna bajka w zimie nawet 12-13 l w mieście a średnio 9-10L trasa 6-7 l.Awarie jakie trapią silnik to drobiazgi,sonda lambda,cewki,elektryka itd ale koszty naprawy są znikome. Dobry silnik który jest nie do zdarcia.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Passat/125KM

Rocznik / Przebieg: 2000 r/280tys

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe