Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 16V MPI

Wyświetleń: 21227
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 16V MPI o mocach 105KM, 120KM oraz 125KM to chyba najpopularniejsza jednostka benzynowa koncernu VW na rynku, montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Niestety nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG .

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(5.8)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.3/10
Dynamika
5.3/10
Głosy według opinii użytkowników:22

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

Golf 402.06.2019
Opinia:Gówno nie silnik, słabe osiągi jak na 105 koni , pali olej , duże spalanie benzyny nawet kolo 10/100 , zamarza odma zima i olej bagnetem wywali, bardzo mały moment obrotowy, albo palisz sprzęgło przy ruszaniu albo ci zgasnie, bsrdzo kiepska elastycznosc.. Bardzo częsta usterka to falowanie obrotów od 500 do 1500 , nikt nie wie co mu jest., dużo osób z tym walczy i każdy miał co innego. Zdecydowanie odradzam kupno auta z tym silnikiem. Udokumentowae 200 tys km...gownolit.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 105 KM/AZD

Rocznik / Przebieg: 2002/200 tyś

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.3)

Polecam!

Skoda Octavia 2 FL 11.02.2019
Opinia:Toporny silnik, czasem mam wrażenie że silnik 1.4 16v 75KM który użytkuje w drugim aucie jest zrywniejszy. Spalanie trasa 8l, miasto 10l LPG.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102KM

Rocznik / Przebieg: 2011/90000km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Przemek 05.07.2018
Opinia:Silnik nie dojechał do 200 tysięcy. Trzeba było go wymienić, mimo delikatnej jazdy. Wciąga paliwo jak smok. Średnie spalanie to 9-10 litrów. Dlatego dorzuciłem LPG. Szału nie ma. Pancerny nie jest mimo wymiany oleju co 10 tysięcy. Nie uwierzę, że pali 6 . Mi najmniej udało się zejść do 7,4 l przy naprawdę oszczędnej jeździe.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Octavia 1 101 km

Rocznik / Przebieg: 1999 210 tysięcy kilometrów

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Kuba03.09.2017
Opinia:Silnik praktycznie niezniszczalny a jak już coś mu dolega to prosty i tani w naprawie.Osobiście zrobiłem na nim 120 tys po za wymiana rozrządu i cewek,kabli nie robiłem nic mówi tu o silniku nie o aucie.Spalanie średnio 7 l a na trasie około 6l co do jego mocy jest wystarczająca i nie ma problemu z wyprzedzaniem czy startem ze świateł. Polecam jak najbardziej idealny silnik do jazdy do pracy,zakupy i wyskok po za miasto
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Golf IV/105KM

Rocznik / Przebieg: 2004r/218.000 km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Rychu 17.11.2018
Te silniki to lipa , kupując auto z tym silnikiem poznacie znaczenie slowa szmelcvagen lub szajsvagen. Typowe usterki to Falujace obroty - usterka bardzo częsta i trudna do usunięcia. , wręcz niemożliwa , spalanie oleju i poważny problem z odmą , która zamarza w zime - olej wyrzuci albo bagnetem, albo uszczelniaczami silnika , co może skutkowac zniszczeniem tego cudownego silnika. Spalanie w normie 7 - 8 , bardzo słaby z dolu. , czasami trzeba palić sprzęgło, aby plynnie tym ruszyć .

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe

Najnowsze komentarze

Rychu
17.11.2018
0
Te silniki to lipa , kupując auto z tym silnikiem poznacie znaczenie slowa szmelcvagen lub szajsvagen. Typowe usterki to Falujace obroty - usterka bardzo częsta i trudna do usunięcia. , wręcz niemożliwa , spalanie oleju i poważny problem z odmą , która zamarza w zime - olej wyrzuci albo bagnetem, albo uszczelniaczami silnika , co może skutkowac zniszczeniem tego cudownego silnika. Spalanie w normie 7 - 8 , bardzo słaby z dolu. , czasami trzeba palić sprzęgło, aby plynnie tym ruszyć .