Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.2 6V MPI

Wyświetleń: 7543
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 6V o mocy 54KM miał zastosowanie w samochodach klasy A oraz B VW, Skoda, Seat najbardziej znany z Polo IV. Silnik wszedł do produkcji w 2001 roku wraz modelem VW Polo IV. Na początku była to wersja 6-zaworowa o mocy 54KM oraz od 2006 roku wersję 12-zaworową o mocy 64KM. Konstrukcja trzy cylindrowa wykonana z aluminium z dwoma lub czterema zaworami na cylinder z wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, niestety silnik z pierwszych lat produkcji miały problem z rozrządem przeskakiwał o jeden ząb. Kolejną przypadłością był problem z wypalaniem gniazd zaworowych co skutkowało naprawą głowicy - wysokie koszty naprawy!!! Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny. Średnio spala około 7 l więc wynik nie odbiega od klasyczne wersji 4-cylindrowej 1.4, jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6L. Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacja LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Poza tymi mankamentami kierowcy raczej są zadowoleni z silnika ponieważ jest dosyć trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie koszty utrzymania
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • prosty serwis

-Wady

  • przeskakujący łańcuch rozrządu
  • wypalania gniazd zaworowych-uszkodzenie głowicy
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd

-w wersji 6-zaworowej ze względu na zły naciąg łańcucha  oraz krótsze ślizgi przeskakiwał o jeden ząb -wymiana w granicach 1000zł a naprawa z wymianą ponad 2000zł

-w wersji 12-zaworowej problem został wyeliminowany zastosowano dłuższe ślizgi przez co łańcuch nie przeskakiwał

Średnia (głosów 2):
(8.3)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Skoda Fabia I23.01.2019
Opinia:Silnik obecnie ma przejechane 290 tyś. z czego 160 tyś. na LPG. Wymieniałem tylko cewki zapłonowe i rozrząd.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 54 KM HTP

Rocznik / Przebieg: 2006 r. 290 tyś.

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Radek 04.01.2017
Opinia:silnik dobry raczej do miasta a nie na trasy przy spokojnej jeździe spalanie 6 l ale jak damy po garach to ponad 7 l .Ceny częsci przyzwoite po za alternatorem i cewkami nie miałem przygód .Polecam ale do miasta
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Polo IV/54KM

Rocznik / Przebieg: 2003/192tys

Średnie spalanie: 6 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe