Volkswagen

Silnik VW 1.0i 8V MPI 50KM EA113

23669
Silnik VW 1.0i 8V MPI 50KM EA113

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.0i 8V MPI z rodziny EA113 o mocy 50KM osiągający moment obrotowy 86Nm przy 3000 obr./min. Konstrukcja z lat 80-tych, która przeszła  szereg zmian aby zadebiutować z 1996 roku. Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku z pojedynczym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder (SOHC).


Silnik posiada dwa katalizatory przy czym jeden zintegrowany z kolektorem wydechowym. W  2001 roku silnik przeszedł modernizację, blok żeliwny został zmieniony na aluminiowy przez co silnik stał się lżejszy a to przełożyło się na niższy poziom spalania. Silnik ma bardzo prostą konstrukcję co przekłada się na bezproblemową naprawę a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach. Silnik ma kilka przypadłości – szwankująca elektronika silnika przeważnie odpowiadają za to dwa katalizatory, które są dosyć awaryjne.


Kolejnym minusem jest poziom oleju, który trzeba pilnować bo niski poziom skutkuje jego zatarciem. Należy również uważać na odmiany po 2001 roku z blokiem aluminiowym ponieważ tam występuje awaryjna odma, której awaria doprowadza do trwałego uszkodzenia jednostki. Silnik dedykowany do samochodów miejskich, może poszczycić się niskim poziomem spalania oraz przyzwoitą kulturą pracy. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • dobre osiągi
  • przyzwoita kultura pracy

Wady

  • problemy elektroniki sterujące silnikiem
  • dwa katalizatory-w razie awarii wysokie koszty
  • problemy z sondą lambda
  • problemy z odmą
  • w razie montażu LPG kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Oznaczenia silnika: AER/ALL/ALD/ANV/AUC

Poważne awarie odmy w jednostkach z lat 2001-2003 !!! Problem występuje w zimie kiedy gromadzi się woda i zamarza co w konsekwencji doprowadza do zatarcia silnika.

Problem można wyeliminować montując specjalną grzałkę oleju.

Instalacja LPG – nie jest zalecana z powodu kolektora dolotowego który jest plastikowy oraz przez sondy lambdy które są kolizyjne.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.1)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 3

Najbardziej awaryjna część

0%
33%
0%
0%
0%
17%
50%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

10.03.2022 Vw polo III 6n1
(7.7)
Opinia: Dobry silnik zrobiłem 20 tys km i wymieniłem tylko popychacze.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika Bezawaryjność
Wady: Spalanie
  • Silnik: 1.0 50km
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 165
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.12.2021 Lupo
(4.7)
Opinia: Silnik masakra !!!
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
Zalety: dobry jak nie jest odpalony i siedzi w garażu.
Wady: Głośna praca do tego nierówna jak traktor,pali prawie 10 litrów !!! Zbiera się jak 100 letni żółw najgorszy silnik jaki kiedykolwiek miałem.
  • Silnik: 1.0
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 180
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
06.04.2019 Ibiza
(5.0)
Opinia: Jakaś masakra!!. Zdecydowanie lepiej 1.4 chodzi lepiej ,a pali tyle samo. Można go polecić jedynie warunkowo,jeżeli ma naprawdę mały przebieg, ale to już raczej nie mozliwe
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: AER 50KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/180 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
08.02.2018 Piotr
(7.3)
Opinia: Ogólnie polecam ten silnik, jeżdżę Lupkiem na codzień do pracy ok 17 km i jak już się rozbuja to jako tako się jedzie, ciągle świeci się check engine pewnie ze względu na sondę lambda lub katalizatory, czasami wypada zapłon, ale redukcja biegów pomaga... prędkość max
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Lupo / 50KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 / 180 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.11.2016 Bartek
(6.0)
Opinia: Okropna kultura pracy, awarie popychaczy hydraulicznych, blok silnika skody, wtryski vw, mutant
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 55 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r / 140 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię