Silniki Ford - Silnik 1.0 12V EcoBoost

Wyświetleń: 6621
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik EcoBoost 1.0 o mocy 100KM /125KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik  został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł "International Engine of the Year 2012". Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0L 12 zaworowa z Turbodoładowaniem o mocach 100KM /170Nm oraz 125KM/170Nm z wtryskiem bezpośrednim i układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności to nie zanotowano większych usterek poza drobnymi problemami z elektroniką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • przyspieszenie

-Wady

  • problemy z elektroniką

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(9.7)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jarek11.10.2018
Opinia:O trwałości trudno coś powiedzieć po 35.000 km. Dynamika i eksploatacja bez zarzutu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Tourneo Courier/100

Rok / Przebieg: 2017/35.000

Śr. spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Marcin12.07.2018
Opinia:Od maja 2018 użytkuję nową wersje z filtrem GPF i odłączanym cylindrem.
Na razie w mieście mam 5,9 l.
Dynamika, 125KM rewelacyjna. Przyjemność z jazdy i przy tankowaniu.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Fiesta 125 KM

Rok / Przebieg: 2018 / 4000 km

Śr. spalanie: 5.9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Robert14.09.2017
Opinia:Mamy kilkanaście we flocie focusów (średnio 150kkm), spisują się rewelacyjnie, dwa przypadki naprawy katalizatora, reszta zwykła eksploatacja. Są ciche i b. dynamiczne. Ludzie opowiadają bzdury o żywotności i awaryjności. Gdyby nawet trzeba wymienić wtrysk czy turbinę to cena jest śmieszna w porównaniu z cenami diesel-a gdzie po 100kkm /gdy nie znamy eksploatacji / należy się obawiać wtrysków, DFPa,turbiny, dwumasy, EGRa, rozrządu itp.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: 125

Rok / Przebieg: 2014 / 144kkm

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Rafał03.09.2016
Opinia:Świetny silnik, spalanie bardzo niskie, dobra dynamika. Auto świetnie się zbiera na każdym biegu nie odczuwalne 3 cylindry, pracuje bardzo równo i cicho. Po przejechaniu 130 tys żadnych problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Ford focus 1.0 125KM

Rok / Przebieg: 2012r 130tys

Śr. spalanie: 7 l/100km