Grupa Fiat - Silnik 3.2 V6 24V JTS

Wyświetleń: 2559
MotoBenzyna

Grupa Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 3.2 V 6JTS o mocy 260KM miał zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brerra. Silnik widlasty sześciocylindrowy z wtryskiem bezpośrednim. Niestety konstrukcja silnika jest z byt skomplikowana i kosztowna w naprawach, ponadto spalanie jest dosyć wysokie a montaż instalacji LPG nie jest zalecany. Poza tymi mankamentami jednostka może zaspokoić wybrednych kierowców szukających sportowych doznań, będą zadowoleni!!! Silnik o świetnej dynamice, bardzo wysokiej kulturze pracy i pięknym brzmieniu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • kosztowny serwis
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(6.3)
Trwałość
7.5/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Krzysiek29.06.2018
Opinia:Silnik dość trwały pod warunkiem umiejętnej eksploatacji. Czyli częste wymiany oleju, wysoki stan oleju, nie piłowanie zimnego. Jednak jeśli już coś poważniejszego się w nim zepsuje... katastrofa finansowa. Zamienników praktycznie nie ma, ASO przestało wspierać ten model i nic już się do niego nie dokupi. Ceny części jak już coś się znajdzie, zabijają. Trzeba albo dorabiać na wymiar, albo ściągać z za granicy. Mechaników znających się na tym silniku w zasadzie nie ma. Z usterek typowych, każdy prędzej czy później będzie musiał wymienić łańcuchy rozrządu (wytrzymują zwykle ok 130 000km), co wiąże się z kosztem minimum 5500zł na zamiennikach wątpliwej jakości (można wymienić rozrząd bez wyjmowania silnika, ale w sumie to lepiej wyjąć bo jest prościej niż grzebać w ograniczonej przestrzeni - słowa mechanika). Bardzo często padają panewki i wał korbowy. W tym przypadku zostaje tylko dorabianie panewek na wymiar, szukanie innego wału albo kombinacje z wałem z Cadillaca... Koszty? Lepiej nie mówić. Przez wtrysk bezpośredni głowice zarastają nagarem. Silnik z czasem traci osiągi, spalanie wzrasta. Wyczyścić da się to tylko po zdjęciu głowic... W każdym prędzej czy później będą do naprawy podpory wału napędowego - trzeba wał ciąć bo jest nierozbieralny, dorabiać nowe podpory, spawać, wyważać (ogólnie rzeźba i ok 3000pln). Odnośnie samej jazdy. Silnik nie powala osiągami. Auto jest dość szybkie, jednak nie tak jak byśmy tego chcieli i kompletnie nie tak jak wskazywałoby na to spalanie. Do 100km/h to tylko 7s, ale do 200km/h... 31s co jest wynikiem bardzo przeciętnym. Samochód jest ciężki a napęd dodatkowo zjada ok 1/4 mocy. Spalanie jest całkowicie nieadekwatne do osiągów. W trasie nie da się zejść poniżej 10L. Na początku w to nie wierzyłem, muszę jednak potwierdzić. Przeciętnie w normalnej trasie wychodzi ok 11L (bez autostrad). miasto - 16 i więcej w zależności co to za miasto. Z uwagi na wtrysk bezpośredni, montaż LPG jest utrudniony. Ostatecznie plusem silnika jest całkiem przyjemny dźwięk i fakt, że w erze wynalazków typu TSI, mamy w Alfie prawdziwe, atmosferyczne V6. Alfa z tym silnikiem to auto fajne, pod warunkiem, że nie jeździmy za dużo i nie oczekujemy super osiągów. Jest szybkie, ale nie przesadnie szybkie.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Alfa Romeo 159 260KM

Rok / Przebieg: 2008 135 000

Śr. spalanie: 15 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Janusz12.01.2018
Opinia:Silnik dla wymagających co lubią doznania,wbrew opinią silnik jest praktycznie bezawaryjny i mało problematyczny.Po długim pobycie w Włoszech i jazdą taka Alfą postanowiłem zakupić właśnie z tym motorem.Jest cudowny o nieprawdopodobnych możliwościach ,czasami sam nie wierzę jak odchodzę od innych na trasie.Niestety pali dużo ponad 10 to norma nie do zejścia po niżej.dla mnie nic dziwnego więc na to nie patrze.Auto kupiłem na jazdy na długich trasach i to w Europie a nie do miasta bo tam to się nie nadaje.Polecam dobry i bezawaryjny silnik
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: AR159 260KM

Rok / Przebieg: 2007 r 220.000

Śr. spalanie: 12 l/100km