Popularne na rynku

Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI

62159
Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI

Silniki Fiat FIRE / TwinAir / StarJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI o mocy 69, 77 lub 78KM wprowadzony na rynek w 2005 roku,  najbardziej znany z Fiata Punto. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4.


Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • tani serwis
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie wariatrora faz rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (7.7)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 5.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 2

Najbardziej awaryjna część

19%
11%
33%
2%
9%
4%
22%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

24.07.2023 Grande Punto 1.4 SOHC 77K
(8.0)
Opinia: Silnik ospały, ale w zasadzie pancerny. Przy przebiegu licznikowym 230k nie pobiera oleju. Dużym minusem jest odma, która zimą lubi się zatykać, wskazane prewencyjne czyszczenie na jesieni nawet przy średnich nalotach (tj. przy dziennym przebiegu nawet do 20-30km).
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczędność, trwałość
Wady: Niska dynamika, zapychanie przewodu odmy zimą
  • Silnik: 77
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
23.03.2022 Fiat linea dynamic
(9.0)
Opinia: Silnik prosty konstrukcyjnie. Kultura pracy na przeciętnym poziomie, na wysokich obrotach w miarę dynamiczny. Do 160km/h daje rade powyżej już się męczy. Jak na swoją moc z obciążeniem w górach radzi sobie.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny jak na swoją moc Kultura pracy na dobrym poziomie Łatwy serwis
Wady: Spalanie oleju Zapocenia na wale Przedmuchy na odmie brudzące przepustnice Wywalanie błędów sondy raz na jakiś czas
  • Silnik: 78
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.01.2022 Fiat Punto 2012
(9.0)
Opinia: Minusem jest krótki piąty bieg. Samochód prowadzi się poprawnie alternator wymieniałem przy 160000 km. Olej wymieniam co 10000 km. Przy prędkościach autostradowych do 150km/h spalanie utrzymuje się do 10l LPG na 100km. Jazda z prędkością maksymalną około 170 km/h oscyluje spalaniem LPG 16l na100km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prosty silnik Wysoka trwałość Niska dynamika Silnik godny polecenia dla ludzi nie oczekujących zbyt wiele.
Wady: niska kultura pracy
  • Silnik: 78
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 176000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
03.05.2021 Fiat Linea
(7.3)
Opinia: Mam ten silnik w Linei 1.4 (2010) - auto od nowości w moich rękach (mamy maj 2021). Opinia? Do tego sedana (1200kg) to zbyt mała jednostka! Kupiłem auto napędzane tym "silnikiem" bo niestety nie wykonałem jazdy próbnej (tylko TJETem) a wcześniej użytkowałem Sienę (200 kg
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Zerowa awaryjność. Przy moim stylu jazdy (27 razy w ciągu ostatniego roku miałem rev limit) zmiany biegów pryz 4500 - 5000 rpm, jazda po krajówkach z butem w podłodze, a S-ki i autostrady po 150 - 160 (prędkośc przelotowa na tempomacie) nie robią na nim
Wady: Słaby, słaby, słaby - tego który wymyślił wyposażenie Linei w tę jednostkę powinno się skazać na próbę szybkiego dotarcia do celu tym bolidem podczas ataku sr***czki. Nie wierzcie tym co piszą o docieraniu się silnika i żwawszym zbieraniu się po przejechaniu kilku tysięcy km. Jedyne
  • Silnik: 1368 ccm 77 KM. Symbol to 323 cośtam
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 168 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
26.04.2021 Grande Punto
(7.7)
Opinia: Mam ten silnik w Grande Punto i dynamika jest maksymalnie wystarczająca do miasta. Poza tym silnik bezproblemowy, zmienne fazy rozrządu są trwałe. Aby uniknąć awarii alternatora trzeba zmienić odpływ wody z prawej strony podszybia (W grande Punto).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Niska awaryjność Przyjemny dźwięk jak na mały silnik czterocylindrowy Moment obrotowy jest dostępny od niskich obrotów Świetny do gazu
Wady: Płytkowa regulacja zaworów Odpływ wody z podszybia na alternator w Grande Punto Dość wysokie spalanie jak na niską dynamikę
  • Silnik: 77 km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam