Silniki Mitsubishi - Silnik 1.5 16V 4A91 MIVEC

Wyświetleń: 2829
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 1.5 16V MIVEC o mocy 109KM który spotkamy w Mitsubishi Colt oraz Lancer to wspólna konstrukcja z DaimlerChrysler.Jednostka może pochwalić się wysoką kulturą pracy bardzo dobrą dynamiką oraz  przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 20 tys/km,plusem jest rozrząd opart na łańcuchu..Nie zalecany jest montaż instalacji LPG -jeżeli jednak zdecydujemy się montaż musimy to zrobić w renomowanej firmie oraz zastosować lubryfikację. Również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych !!!Auto z tym silnikiem jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających jednostki o wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta bezawaryjna konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrządu na łańcuchu
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na elektrykę -alternator
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(7.4)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Heniek01.08.2018
Opinia:Czytając banialuki na temat LPG w tym silniku (1.5 benz 80kW) zmierzyłem wczoraj luzy zaworowe po 285 tysiącach(!) na gazie - wszystkie luzy mieściły się w granicach nominalnych!
Szklankowa regulacja zaworów to też nic strasznego i mechanik, który twierdzi, że to jakaś strasznie trudna sprawa nie jest zawodowcem tylko zwykłym amatorem...
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Colt VI 2004

Rok / Przebieg: 285 000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

jawo12.01.2018
Opinia:silnik niemal "pancerny", dość dynamiczny jak na tą pojemność, bardzo oszczędny, przez 8 lat zero awarii
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Lancer 1.5/109 km/

Rok / Przebieg: 2009/90 tys

Śr. spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Andrzej02.10.2016
Opinia:Raz na 45000km należy skontrolować luz zaworowy, poza tym brak usterek jednostki. Koszt regulacji luzów około 1300 zł. Silnik zasilany LPG
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
2.0/10

Model / Moc: Lancer 2010/2011

Rok / Przebieg: 2011 102000

Śr. spalanie: 8.9 l/100km