Silniki Hyundai Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V MPI VVT G3LA o mocy 67-69KM miał zastosowanie w Hyundai i10 oraz KIA Picanto. Jednostka bardzo trwała o konstrukcji prostej co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć awarie koła pasowego rozrządu (warto sprawdzić podczas wymiany paska) oraz awarie cewki zapłonowej. Poza tym można stwierdzić, że silnik jest praktycznie bezawaryjny. Użytkownicy narzekają na spalanie, jest wysokie przy tak niskiej pojemności. Reasumując jednostka trwała i mało awaryjna, idealnie spisująca się w mieście.
Opinia:
Bardzo dobry silnik pod wieloma względami.
Oszczędny, cichy i bardzo tani w serwisie.
Serwis samochodowy odwiedzany wyłącznie w na wymianę filtrów, olejów i rzeczy eksploatacyjnych.
Do poruszania się po mieście i sporadyczny wypad za miasto na krótkich trasach wystarczający w zupełności.
Nie jest to demon prędkości ale nie
oto chodzi w samochodach z takimi silnikami, do codziennej jazdy po mieście, ruszania, hamowania bez błędny.
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
Cichy Bardzo oszczędny
Wady:
Nie zauważyłem
Silnik:
1.0 12V Kappa
Rocznik:
2008
Przebieg:
139000
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
02.10.2017Marcin
(8.7)
Opinia:
Silnik idealny do miasta mało palący,auto zakupione na dojazdy do pracy ze względu na duże korki i małą ilość miejsca na parkingach.Totalnie bezawaryjny wizyty w serwisie związane z wymianą filtrów olejów i to wszystko,obecnie zbliża się wymiana rozrządu.Praca silnika na dobrym poziomie cicha,słaba dynamika ale
bez przesady da się ruszyć żwawiej.Jestem zadowolony a najbardziej żona bo wizytuje stacje paliw rzadko i o to nam chodziło.