Silniki PSA - Silnik 1.0 i 8V TU9 ML/Z

Wyświetleń: 3749
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.1 8V o mocy 50KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen Saxo oraz Peugeot 106. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu. Przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii, jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niskie koszty użytkowania
  • niskie spalanie

-Wady

  • słaba kultura pracy
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Mariusz28.11.2017
Opinia:Silniczek mamy w Saxo,auto użytkowane jak trzecie w domu na dojazdy do sklepu,przebieg 210tys i pali od strzała.Konstrukcja silnika bardzo prosta bo mechanik zawsze powtarza że jaky tylko do niego przyjeżdżały takie auta to by zarabiał tysiące.Wymiany części trwają bardzo szybko i bezproblemowo a części są bardzo niskich cenach.Spalanie auta w okolicach 6-7L,kultura pracy nie zachwyca ale za to koszty są niskie w użytkowaniu.Nic poważnego się nie psuja a jak już coś to drobnostka i koszty naprawy naprawdę niskie.Sprzedać się nie opłaca bo nikt nie da za niego wiele a za to jest dobry jako pojazd w razie awarii innego.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Citroen Saxo 1.0 50KM

Rocznik / Przebieg: 1999

Średnie spalanie: 6.5 l/100km