Silniki PSA - Silnik 2.0 16V EW10 J4

Wyświetleń: 22423
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 16V o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lamba oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • problemy z sondą lambda
  • duże zużycie oleju
  • falowanie obrotów
  • problem z popychaczami

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 5):
(9.1)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:41

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 48

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

C5 mkIII04.01.2019
Opinia:Nie wiem co tu ludzie za bzdury piszą :D. C5 2009r. ma przejechane 290 tys. z czego instalacja LPG założona przy 210tys. Z silnikiem jak się dba nie ma żadnych problemow.. bierze delikatnie olej ale to jest okolo 0,5-0,8 l na 10 000 zależy ile zrobisz trasy z predkościa 120 km/h. Silnik do gazu rewelacja jak instalacja założona nie w garażu pod blokiem u cześka. Pali po miescie 12-13 l natomiast trasa okolo 10 l gazu.
Ps. Do kolegi wyżej "antypolution" ci wyskakuje ponieważ lejesz paliwo gdzie komputer wykrywa zła mieszanke BENZYNY, zmień stacje.
PS.2. Do kolegi co tak narzeka an ten silnik.. może naprawde ma twoj silnik przejechane 500tys. tylko tego nie wiesz ;).
Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 2.0 16 v / 140km

Rocznik / Przebieg: 2009r. / 290tys

Średnie spalanie: 11.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Wnd15.06.2018
Opinia:Mam go w vanie masa 1700kg a silnik daje rade bez problemu w ruchu ulicznym czy to miasto czy autostrada. Założony gaz spalanie 10l zero zużycia oleju żadnych awarii jak dla mnie silnik rewelacja .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Fiat ulysse 136km

Rocznik / Przebieg: 2004 260

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Adam17.04.2018
Opinia:Świetny i bezawaryjny silnik, świetny do gazu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 140

Rocznik / Przebieg: 2009/178000

Średnie spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Jacek30.08.2017
Opinia:Przebieg mojej "cytryny" C5 to ponad 147 tys. km. W aucie zamontowałem LPG. Jedyny problem jaki mam to... świecące kontrolki "service" i "check engine". Dodatkowo pojawiają się komunikaty na komputerze pokładowym o... "anomalie antipollution". Zaczęło się tak po zamontowaniu instalacji gazowej, przy czym silnik nie wykazuje żadnych negatywnych oznak pracy. Zdarza się nawet, że z czasem obie kontrolki zgasną, ale za jakiś czas znów się pojawiają. Nie ma jednak, jak już wspomniałem, żadnych innych objawów. Silnik nie zużywa dodatkowych ilości oleju (stosuję Elf 5W40) prócz tych, jakie wlewam mu przy wymianach (4,5 litry). Stąd trochę mnie dziwi pojawienie się w "wadach silnika" dużego zużycia oleju? Ja w swoim wymiany robię co 15 tys. lub co roku!!! Tym sposobem zbliżam się już do 150 tys. km :) Silnik ten - moim zdaniem - jest najlepszą jednostką napędową spośród wszystkich benzynowych dostępnych do Citroena C5. A jeśli się o niego dba i nie wysila za bardzo to odpłaca się bezawaryjną pracą. Jest rzeczywiście bardzo elastyczny, ale o raczej słabej dynamice i do Citroena C5 jest za słaby. Dynamika wzrasta za to wraz z obrotami (pow. 3500 obr/min) - daje się to odczuć na autostradzie przy prędkościach 120-130 km/h, wtedy bez najmniejszych problemów auto bardzo szybko przyśpiesza.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Citroen C5 / 136KM

Rocznik / Przebieg: 2002 r. / 147 000 km

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Odradzam!

Adam18.07.2017
Opinia:Niestety silnik bardzo awaryjny ciągle coś się z nim dzieje,może to wina przebiegu ale znowu to ni jest 500 tys !!! Auto kupiłem przy przebiegu 195 tys i od tego czasu mam jakieś problemy,przede wszystkim z paleniem wymieniłem już chyba wszystko sondę lambdę,przepustnicę,cewkę zapłonową,i wile innych drobnych części.Dodatkowo silnik pobiera bardzo dużo oleju chyba 1l na 1000KM .i spalanie nie należy do tanich.Tak że autko fajne ale co z tego jak kasa idzie na naprawy i tankowanie .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 307/136KM

Rocznik / Przebieg: 204/265tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #2 Marcin 12.09.2019
Do Adama: C5 z 2009 roku ? No to pomyliłeś silniki. Masz raczej Silnik 2.0 16V EW10 A 140 KM a opisałeś go w rubryce silnika który przestał być montowany w 407 w 2005 roku. Z tym starym były problemy, sam miałem z nim do czynienia. Głównie to falowanie obrotów. Brał tez olej. Co do nowego to nie wiem ale podobno poprawili w nim sporo.
+1 #1 Adam 04.01.2019
Nie wiem co tu ludzie za bzdury piszą :D. C5 2009r. ma przejechane 290 tys. z czego instalacja LPG założona przy 210tys. Z silnikiem jak się dba nie ma żadnych problemow.. bierze delikatnie olej ale to jest okolo 0,5-0,8 l na 10 000 zależy ile zrobisz trasy z predkościa >120 km/h. Silnik do gazu rewelacja jak instalacja założona nie w garażu pod blokiem u cześka. Pali po miescie 12-13 l natomiast trasa okolo 10 l gazu.
Ps. Do kolegi wyżej "antypolution" ci wyskakuje ponieważ lejesz paliwo gdzie komputer wykrywa zła mieszanke BENZYNY, zmień stacje.
PS.2. Do kolegi co tak narzeka an ten silnik.. może naprawde ma twoj silnik przejechane 500tys. tylko tego nie wiesz ;).
Pozdrawiam

Najnowsze komentarze

Marcin
12.09.2019
0
Do Adama: C5 z 2009 roku ? No to pomyliłeś silniki. Masz raczej Silnik 2.0 16V EW10 A 140 KM a opisałeś go w rubryce silnika który przestał być montowany w 407 w 2005 roku. Z tym starym były problemy, sam miałem z nim do czynienia. Głównie to falowanie obrotów. Brał tez olej. Co do nowego to nie wiem ale podobno poprawili w nim sporo.
Adam
04.01.2019
+1
Nie wiem co tu ludzie za bzdury piszą :D. C5 2009r. ma przejechane 290 tys. z czego instalacja LPG założona przy 210tys. Z silnikiem jak się dba nie ma żadnych problemow.. bierze delikatnie olej ale to jest okolo 0,5-0,8 l na 10 000 zależy ile zrobisz trasy z predkościa >120 km/h. Silnik do gazu rewelacja jak instalacja założona nie w garażu pod blokiem u cześka. Pali po miescie 12-13 l natomiast trasa okolo 10 l gazu.
Ps. Do kolegi wyżej "antypolution" ci wyskakuje ponieważ lejesz paliwo gdzie komputer wykrywa zła mieszanke BENZYNY, zmień stacje.
PS.2. Do kolegi co tak narzeka an ten silnik.. może naprawde ma twoj silnik przejechane 500tys. tylko tego nie wiesz ;).
Pozdrawiam