Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0 16V o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lamba oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
Silnik wywodzący sie jeszcze ze starej szkoły, idiotoodporny, wystarczy mu nie szkodzić zaniedbaniami. Mam w 407SW. Nie jest to demon przy tej masie auta (w 206 s16 to inna bajka) ale jak ktoś umie jeździć i zmieniać biegi to daje rade. LPG bardzo dobrze znosi,
w trasie 9.5-10.5L. Dla tych, ktorzy narzekają na pobór oleju - spróbujcie zrobić płukankę, bo mogą byc przypieczone pierścienie i ewentualnie zmienic olej. Ja przeszedlem po plukance z Totala na Xado, a potem na Eurola i od wymiany do wymiany, czyli 10-12tys km okolo, dolewam moze z 6-7 setek przy czym lwią czesc przebiegu to trasa na ekspresówkach/autostradach. Dbajcie o te silniki, bo juz takich nie bedzie ;)
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
współpraca z LPG, trwałość, prostota obsługi, koszty utrzymania
Silnik:
EW10J4 (RFN) 136km
Rocznik:
2005
Przebieg:
267000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
08.05.2022Peugeot 407
(9.0)
Opinia:
Wolnossąca benzyna bez koła zmiennych faz rozrządu, z jednej strony tani w utrzymaniu i bezawaryjny, a z drugiej brakuje momentu przy niższych obrotach. Bardzo dobrze toleruje LPG, u mnie w Peugeocie 407 po mieście do 11l LPG, w trasie w zależności od prędkości (110 do
140km/h) od 8l do 10.5l.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Tani w utrzymaniu, toleruje LPG
Wady:
Niski moment obrotowy do mniej więcej 1700rpm
Silnik:
136
Rocznik:
2005
Przebieg:
245000
Spalanie:
9.2 l/100km
Polecam
21.08.2021citroen jumpy
(10.0)
Opinia:
bardzo dobry silnik mam 910.000 nalotu od 175.00 na gazie i bez problemu pali na dotyk
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
trwały i niezawodny
Wady:
bierze trochę oleju 1 l na 10000 km i już trochę głośny powyżej 110 km
Silnik:
136 KM
Rocznik:
2004
Przebieg:
910.000
Spalanie:
10.5 l/100km
Polecam
21.10.2020Citroen C8
(8.7)
Opinia:
Pancerny silnik Citroen C8 daje radę jeden z ostatnich który tak dobrze wspolpracuje z LPG.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
Pancerny silnik .wspolpracuje z LPG.
Wady:
Bierze trochę oleju ok.1l na 15 tys.km trzeba dolać ale w instrukcji Citroena jest to opisane.
Silnik:
Ew10 j4 136 km.
Rocznik:
2006
Przebieg:
268000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
23.12.2019Fiat Ulysse II
(6.0)
Opinia:
Silnik w Fiacie Ulysse II. Trochę się męczy z ciężkim autem. Głośny i pali swoje. Na dodatek przy 140 kkm spala olej chyba litr na 500 km. Płyn czysty, olej czysty, auto nie kopci a oleju ubywa. Olej zbiera się w odmiennych. Kompresja
na jednym z cylindrów 8,5. Zawiodłem się na nim a słyszałem wiele dobrych opinii.
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
No nie wiem czy jest zrywny i wytrzymały, bo u mnie to padają.
Wady:
Głośny, chyba mułowaty no i kiepski skoro przy 140 kkm pierścionki są kaputt.