Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20

99590
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM i oznaczeniu N42B20 wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny. Awarii ulega napinacz łańcucha, następną trapiącą usterką są cewki zapłonowe.


Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych. Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • ze względu na zastosowanie Valvetrocia możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalenia gniazd zaworowymi przy LPG
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie valvetronica
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (6.8)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 6.2/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 4

Najbardziej awaryjna część

79%
4%
4%
1%
4%
1%
7%
Suma głosów: 142

Opinie użytkowników

25.02.2023 E46 318i
(8.3)
Opinia: Silnik oceniam dobrze. Jeżeli się weźmie pod uwagę kilka kwestii, to jest spoko. Po pierwsze - trzeba wymienić uszczelniacze zaworów - jeżeli ktoś tego wcześniej nie zrobił, to na 100% będzie z tym problem. Po drugie - napinacz rozrządu. Po trzecie - trzeba się liczyć
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyjemny, godny zaufania motorek.
Wady: Padające cewki ale to łatwo wymienić. Uszczelniacze zaworów = picie oleju
  • Silnik: N46B20 143KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 200.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
25.12.2022 Bmw e46 compakt 318ti
(9.0)
Opinia: Silnik dynamiczny ładnie pracuje. Na codzień moc bardzo dobra. Na tor wiadomo że więcej. Obsługa silnika 4r jest tania.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, przy spokojnej jeździe mało pali
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
11.09.2022 BMW 318 Ci E46
(7.3)
Opinia: Wiekszosc opinii o silniku bazuje na starych sprowadzanych trupach ale ... wyremontowany lub zadbany silnik bedzie sluzyl dobrze. Mechanicy go nie lubią bo troszke wiecej wiedzy od nich wymaga. Dynamiczny silnik z umiarkowanym spalaniem... Wersja N46 rozni sie tylko troche inna elektronika i np brakiem bagnetu oleju.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Drogie orygnialne czesci
  • Silnik: N42B20
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 146000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
07.07.2022 Bmw e46 143 km
(4.7)
Opinia: Miałem bmw e46 z 2005 roku jeździłem 10 lat kupiona przy przebiegu 140 tys zrobiłem 265000 tys i całkowita awaria silnika nie polecam
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie
Wady: Silnik, zła praca silnika na wolnych obrotach,
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 265000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
14.04.2021 BMW E46
(6.0)
Opinia: Silnik tragedia uszczelki słabej jakości leje się z każdej dziury dodatkowo pobór oleju rzędu 1 litr na 700 km a technologia valvetronic to zamiast pomóc pogorszą sprawę nie polecam tego silnika w rok włożone więcej niż wart i te ciągłe wizyty u elektryka
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: N42b20
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam