Volvo

Silnik Volvo 1.6 16V DOHC 105KM B4164S

16177
Silnik Volvo 1.6 16V DOHC 105KM B4164S

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.6 16V DOHC B4 164S o mocy 105KM pochodzi z rodziny Volvo Modular Engine i miał zastosowanie w samochodach Volvo S40/V40 pierwszej generacji. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys/km. Konstrukcja nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna awarii.


Do najbardziej newralgicznych jest układ regulacji obrotów czego objawem jest falowanie obrotów oraz wadliwe napinacze paska rozrządu! Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik średnio pali 8l/100km ale przy cięższej nodze może być ponad 10l. Jednostka na wyższych obrotach dobrze się zbiera ale przekłada się to na duże spalanie i bardzo głośną pracę. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG a dużym plusem jest hydrauliczna regulacja zaworów. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niezła dynamika

Wady

  • awaria napinacza paska rozrządu
  • awarie układu regulacji wolnych obrotów
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
29%
29%
0%
43%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

20.07.2018 Grzegorz
(7.0)
Opinia: O silniku nie mogę nic złego powiedzieć bo jest trwały i nie sprawił mi większych problemów,co do jego pracy jest na dobrym poziomie.Jednak trzeba się nim nauczyć jeździć bo dynamika jest na średnim poziomie i chcąc ruszać ze świateł albo wymijać nagle można się zdziwić
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Volvo V40 I 1.6 16V (105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 270.000 km
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam