Silniki Volvo - Silnik 1.8 16V B4 184S

Wyświetleń: 4657
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 1.8 16V o mocy 115KM oraz 122KM miał zastosowanie samochodach Volvo S40/V40. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys/km. Konstrukcja nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Jednostka nie jest wolna awarii a do najbardziej newralgicznych jest wspomniane koło. Objawem jest drganie, hałas oraz spadek mocy, inne przypadłości to awarie przepustnicy. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik średnio pali 8L/100km ale przy cięższej nodze może być ponad 10L. Jednostka na wyższych obrotach dobrze się zbiera ale przekłada się to na duże spalanie i bardzo głośną pracę a w innym przypadku ma słabą dynamikę i przy wyprzedzaniu jest konieczność redukcji na bieg niższy!!! Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG, dużym plusem jest hydrauliczna regulacja zaworów. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

-Wady

  • awarie przepływomierza
  • ceny serwisu
  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Piotr17.04.2018
Opinia:Fantastyczne autko. Mam je 11 lat i 11 lat na LPG BRC. Przejechałem nim 170kkm i tylko zmieniam płyny i hamulce. Teraz szukam czegoś na zmianę i mam z tym duży problem - co wybrać. Skłaniam się na Volvo z silnikiem 2.5 T5 bo chyba tylko to jest godne uwagi no i pod LPG.
Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: V40/115KM

Rocznik / Przebieg: 1998/260kkm

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Janusz03.08.2017
Opinia:Prosta konstrukcja nie do zajechania nawet czasami jak zapomnę wymienić oleju nic się nie dziej.Każdy mechanik z nim zrobi części pod dostatkiem,zresztą auto prawie bezawaryjne .Spalanie około 7-8L ,przyspieszenie dobre auto idzie jak burza.Jak ktoś szuka niezawodnego silnika to polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: V40/115KM

Rocznik / Przebieg: 2000/380tys

Średnie spalanie: 8 l/100km