Honda

Silnik Honda 1.5 16V VTEC-E 114KM D15

15642
Silnik Honda 1.5 16V VTEC-E 114KM D15

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.5 VTEC-E D15 o mocy 114KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.


Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie a jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • zaawansowana konstrukcja
  • bezawaryjność
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • regulacja luzów zaworowych
  • nie zalecany do LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.1)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
25%
25%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

26.06.2020 Civic 6 HB EK3
(8.7)
Opinia: Posiadam civica z silnikiem D15Z6, samochód ma 20 lat i przebieg 310 tys km. Spalanie przy dosyć agresywnej jeździe nie przekracza 7l. Silnik bezawaryjny, zużycie oleju na poziomie 1l na 10.000km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Wysoka trwałość, dobra dynamika przy wyższych obrotach, bardzo niskie spalanie
Wady: Jak w każdej hodzie słaby dół, trzeba kręcić powyżej 4.5k rpm żeby wyprzedzić, silnik za słaby do jazdy po mieście przy włączonej klimatyzacji.
  • Silnik: D15Z6
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
13.06.2020 Honda civic 6 5D fastback
(8.7)
Opinia: Silnik jak na swój wiek i pojemność oferuję świetna dynamikę w mieście. Nie jedna nowa Fabia czy Golf zostaje w ruchu miejskim w tyle. Jedyny brak mocy można odczuć w trasie kiedy się jedzie w 5 osób plus tam jakieś bagaże, ale to raczej normalne.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobre spalanie nawet kiedy nie zamulamy, dobra dynamika kiedy trzeba wyprzedzić na wysokich obrotach auto skacze do przodu
Wady: Zużycie oleju w zależności od dynamiki jazdy, spokojne 12k km to 1litr, kiedy się dużo jeździ po mieście i nie oszczędza się gazu to potrafi wziąć nawet litr na 5k km
  • Silnik: D15Z6 114HP
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
27.01.2018 Przemek
(9.0)
Opinia: A co z 1.5 VTEC-E 90 KM? Ja mam taki i z gazem chodzi bez problemów. Super auto, super silniki!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Civic VI/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 1997/240000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.09.2017 KK
(10.0)
Opinia: Samochód całkiem udany. Niestety dość duże problemy z korozją. Sam silnik rewelacyjny. Bardzo dobre osiągi i przy tym niskie spalanie. W trasie dało się osiągnąć 5.5l/100km nie jadąc jak emeryt. Na autostradzie do 120 działa tryb econo i samochód bardzo mało pali. Silnik bezawaryjny na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Civic VI / 114
  • Rocznik / Przebieg: 1997 / 220000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam