Silniki Ford - Silnik 2.0 16V Duratec-HE

Wyświetleń: 2248
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 2.0 Duratec o mocy 145KM zadebiutował w 2000 roku wraz produkcją modelu Forda Mondeo MKIII. Jednostka nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach przez co jest trwała i tania w utrzymaniu,dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.Minusem silnika jest jego popyt na paliwo zwłaszcza w mieście dochodzi nawet do 12-13 litrów !!!. Również mechanicy nie zalecają go do montażu LPG -drogi serwis .Po za tym kierowcy chwalą sobie żywotność tej  jednostki i niskie koszty eksploatacji.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • Wysokie spalanie
  • Awarie cewek
  • Awarie pompy paliwa Mondeo MKII/MKIII
  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Nie zalecany do intslacji LPG

Serwis zaleca :

- co 150 tys/km regulacja luzów zaworowych (kosztowna naprawa)

Średnia (głosów 3):
(8.2)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Mariusz11.05.2017
Opinia:Właściwie potwierdzam poprzednią opinię użytkownika.Z mojej strony dodam że ten silnik jest wyposażony w koło dwu masowe,i upierdliwy termostat a dokładnie jego obudowa. Chciał bym sprostować opinie że nie nadaje się pod LPG. Nadaje się jak najbardziej jest tylko jeden problem. trzeba częściej regulować zawory(w normalnej eksploatacji na benzynie co 120tyśkm) co wiąże się z rozpinaniem łańcucha rozrządu i ściągnięciu wałków.Ponieważ luz zaworowy reguluje się przez wymianę, zamianę szklanek a to kosztuje chyba że ktoś robi to sam lub ma mechanika w rodzinie. Dlatego nie zgadzam się z opiniami że łańcuch jest bezobsługowy. Po za tym silnik elastyczny i mocny. Osobiście polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Mondeo MK3

Rok / Przebieg: 2002 190tyś

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Bartek18.02.2017
Opinia:Silnik w mondeo mk3 dość mocny i w miarę ekonomiczny,spalanie ok 8-8,5l w trasie przy 110 lpg ok 10l
Silnik bezawaryjny i praktycznie bezobsługowy UWAGA lubi brać olej mój przy przebiegu 260000 bierze ok 0,5l na 1000km.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Mondeo 145

Rok / Przebieg: 2004

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Łukasz08.01.2017
Opinia:Posiadam ten silnik w Focusie mk2 kombi. Do tej pory zrobiłem 35 tys km od zakupu auta, aktualny przebieg to 138 tys km. Generalnie po tym przebiegu mogę pochwalić silnik, nie przydarzyła mi się żadna awaria, poza koniecznością wymiany czujnika ciśnienia oleju za 23 zł...
Silnik daje nie lekkiemu Focusowi niezłą dynamikę, wystarczającą w codziennym jeżdżeniu, a także na trasach, oczywiście jest to wolnossąca benzyna, a więc aby wykorzystać moc silnika i sprawnie wyprzedzić na trasie trzeba kręcić do 4,5 - 5 tys obrotów, na co dzień silnik ładnie zbiera się już od 2 tys obrotów, może poza 5 biegiem, wtedy lepiej zredukować. Szkoda, że Focus nie ma 6 biegów, przy 140 kmh mamy już 4 tys obrotów, nie jest ani cicho ani ekonomicznie, przy takiej prędkości spalanie oscyluje w okolicy 8.5 litra/100, co i tak jest niezłym wynikiem, najlepsze wyniki spalania udało mi się uzyskać na trasach, gdzie prędkości oscylowały w okolicy 80 -110 km/h i 50- 60 przez miasta (drogi krajowe, sporo miast i ograniczeń do 50km/h), wtedy na 840km wypad w góry spalanie miałem 6.8l/100 i 6.3l/100 (180 km trasa na Terespol).
Jeśli ktoś się interesuje tą jednostką i planuje zakup jakiegoś Forda, musi wiedzieć o pewnej rzeczy, której tu nie podano, silnik (a także bliźniaczy 1.8 duratec) miewa poważne problemy z spalaniem oleju, wynika to ze słabej konstrukcji pierścieni zgarniających olej, które są za delikatne i nie tolerują pałowania zimnego silnika, łatwo dochodzi wtedy do zapiekania się pierścieni w rowkach, które przestają pracować i silnik spala nawet do 1 litra oleju na 1000km, jedynie wymiana pierścieni pomoże, ale koszta mogą iść w okolice 3000 zł, jeśli dojdzie wymiana uszczelki, planowanie głowicy i honowanie tulei. U mnie na szczęście ten problem nie występuje, wymieniam olej co ok 10 000 km (Motul 913d) i nie katuję motoru, daję mu czas aby się rozgrzał czyli nawet 10 km spokojnej jazdy. Na forach tematy o tym problemie są bardzo obszerne, a najczęściej problem mają właściciele aut kupionych z niepewnego źródła, od handlarzy lub nieuczciwych sprzedawców.
Więc zakup Forda z tym silnikiem jest obarczony pewnym ryzykiem, trzeba od razu pytać sprzedawcę czy silnik bierze olej i ile go bierze..
Druga sprawa, o której tu nie piszą to sławne klapki w kolektorze dolotowym, jeśli silnik nagle zacznie chodzić jak diesel, a zawory mamy zdrowe, czas na wywalenie klapek, bo zakup nowego kolektora do Focusa to jakieś absurdalne 2000 zł, bez klapek ludzie nawet chwalą, że autu poprawiła się dynamika, a jednym minusem mogą (ale nie muszą) być lekko falujące obroty na postoju.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Ford Focus II 145 KM

Rok / Przebieg: 2006 138 tys km

Śr. spalanie: 9 l/100km