Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.2 12V MPI

Wyświetleń: 9699
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 12V o mocy 64KM miał zastosowanie w samochodach klasy A oraz B VW, Skoda, Seat. Silnik jest modernizacją wersji 6-zaworowej i wszedł do produkcji od 2006 roku. Konstrukcja trzy cylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder z walkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest nie zniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy - wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l ,więc wynik nie odbiega od klasycznej wersji 4-cylindrowej 1.4, jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6L. Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacja LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Po za tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest dosyć trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Silnik bardzo żywotny
  • mało awaryjny
  • łatwy dostęp do części
  • łańcuch rozrządu.

-Wady

  • silnik trzy cylindrowy niska kultura pracy
  • uwaga na łańcuch !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Seba06.02.2018
Opinia:Król autostrad to z niego nie będzie ale z taką mocą być nie może. Biegi ratują trochę sytuację z rozpędzaniem się. Spalanie znakomite. Kiedyś z Rzeszowa do Warszawy we trójkę z klimatyzacją włączoną spalił średnio 4,9. Mimo przebiegu oleju nie bierze ani kropli. Łańcuch zmieniany przy 195 000. Gdyby nie te cewki... Jedna rada: pilnować terminu wymiany świec bo cewki są wrażliwe na przsskakujący zapłon.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Skoda Fabia 1 64 km

Rocznik / Przebieg: 2005, 228 000 km

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Damian29.08.2017
Opinia:Silnik bardzo mizerny i wcale tak mało nie apli jakby się wydawało średnio 7-7.5L to zdecydowanie za dużo jak na taką pojemność.Dodatkowo pracuje jak mały traktorek nierówno i głośno,dynamiki nie ma kompletnie żadnej,moja kochana żona ciągle pyta kiedy go sprzedam,problem w tym ze niema chętnych.Co do awaryjności jest na zerowym poziomie nic się nie dzieje to takie pocieszenie.Już nigdy nie kupię auta z silnikiem 3-cylindrowym a zwłaszcza z pod znaku VW
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: Fabia/64KM

Rocznik / Przebieg: 2006r/170,000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe