Volkswagen

Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111

51578
Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 12V z rodziny EA111 o mocy 64 lub 69KM miał zastosowanie w samochodach Seat, VW pod oznaczeniem MPI oraz w Skodzie z oznaczeniem HTP. Silnik jest modernizacją wersji 6-zaworowej i wszedł do produkcji w 2005 roku.Konstrukcja trzycylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika



Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest on niezniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy i ew. wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l /100km jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km.



Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys. km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Poza tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest całkiem trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Silnik bardzo żywotny
  • mało awaryjny
  • łatwy dostęp do części
  • łańcuch rozrządu.

Wady

  • silnik trzy cylindrowy niska kultura pracy
  • uwaga na łańcuch !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AZQ/BME

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.8)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 5.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

64%
4%
13%
4%
2%
9%
4%
Suma głosów: 47

Opinie użytkowników

11.03.2021 Skoda Fabia 1
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo niezawodny, lecz kultura pracy na niskim poziomie. Jedyna awaria jaką miałem to uszkodzona jedna cewka, koszt 100zł. Dośc spore spalanie jak na tak mały silnik. Generalnie nie zawiódł mnie ani razu oraz nie wsadziłem w ten silnik ani grosza oprócz wspomnianej cewki
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjność,
Wady: spalanie, kultura pracy, niska moc
  • Silnik: 64KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 170
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.10.2019 seat ibiza 6L stella
(8.0)
Opinia: 9 lat uzytkowania a biorac pod uwage wiek auta 15 lat - 250 tysiecy nakrecone , choc sadze ze spokojnie kolo 300 bo licznik byl cofany na bank. Silnik od samego poczatku na gazie cng a w Polsce juz na lpg. Zadnej awarii poza wymiana
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: AZQ 65 KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
03.10.2019 1.2 fresh
(7.7)
Opinia: małe autko dla emeryta,lub na dojazdy do pracy. zalezy kto co woli. ja mam skodzine 8 lat i zrobiłem 350000 km i tylko raz powaniejsza awaria czyli wymiana zaworów i popychaczy. nie dodałem ze autko cały czas smiga na gazie, nie bede tu robił
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 40kw
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
06.02.2018 Seba
(8.0)
Opinia: Król autostrad to z niego nie będzie ale z taką mocą być nie może. Biegi ratują trochę sytuację z rozpędzaniem się. Spalanie znakomite. Kiedyś z Rzeszowa do Warszawy we trójkę z klimatyzacją włączoną spalił średnio 4,9. Mimo przebiegu oleju nie bierze ani kropli. Łańcuch zmieniany
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Skoda Fabia 1 64 km
  • Rocznik / Przebieg: 2005, 228 000 km
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
29.08.2017 Damian
(6.7)
Opinia: Silnik bardzo mizerny i wcale tak mało nie apli jakby się wydawało średnio 7-7.5L to zdecydowanie za dużo jak na taką pojemność.Dodatkowo pracuje jak mały traktorek nierówno i głośno,dynamiki nie ma kompletnie żadnej,moja kochana żona ciągle pyta kiedy go sprzedam,problem w tym ze niema chętnych.Co
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Fabia/64KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006r/170,000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię