Grupa Volkswagen - Silnik 1.4 16V MPI

Wyświetleń: 2328
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 16V MPI o mocach 75KM oraz 101KM miał zastosowanie w samochodach marki VW Polo III, Fox oraz Skoda Fabia. Jest to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech i bardziej zaawansowana. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w  mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Zalecany do intslacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Draek08.01.2017
Opinia:Silnik godny polecenia,spisuje sie idealnie praktycznie można powiedzieć ze jest bezawaryjny.Mam go w Polowce od 4 lat i po za drobiazgami takim jak kable i cewki nie było nic robione tylko leje i jeżdże.Spalanie jest niskie na poziomie 7L średnio miasto i trasa nie oszczędzam a auto zbiera się bardzo przyzwoicie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: VWPolo/75KM

Rok / Przebieg: 2004/190

Śr. spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki z doładowaniem TSI / TFSI

Silniki 4-cylindrowe z wtryskiem bezpośrednim

Silniki 6/8-cylindrowe z wtryskiem bezpośrednim

Silniki 3-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 8-zaworowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 16-zaworowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 20-zaworowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 8-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym