Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.4 16V MPI 75KM

Wyświetleń: 23506
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 16V MPI o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa, bardziej zaawansowana i mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w  mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 8):
(7.4)
Trwałość
7.6/10
Utrzymanie
7.9/10
Dynamika
6.6/10
Głosy według opinii użytkowników:62

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 80

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

Octavia 111.02.2019
Opinia:Silnik o oznaczeniu kodowym BCA 75KM - nie polecam !
Problemem są luźne sworznie tłokowe, zimny silnik pracuje jak diesel.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 75KM BCA

Rocznik / Przebieg: 2003 170.000km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Łukasz10.09.2018
Opinia:Kupiłem Golfa z tym silnikiem z przebiegiem 217tkm spalał 1l oleju na 1000km. Po trzech wymianach oleju i przebiegu 247tkm spala już tylko 100ml/1000km. Silnik ma bardzo fajną charakterystykę tzn. mocny dół, jeździ się jak dieslem, można całe miasto przejechać na 3 biegu. Spalanie w trasie 6,5PB i ok 8,5LPG, w mieście 8l PB i 10LPG
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: BCA 75KM

Rocznik / Przebieg: 2003 247000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Paweł10.08.2018
Opinia:Samochód kupiłem z realnym przebiegiem 127 tyś km. Obecnie 210 tyś km. Przez ten czas w silniku wymieniłem termostat, czujnik temperatury i 1 cewkę. Do wymiany kwalifikują się już poduszki bo szarpie silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu. Rozrządu i filtrów nie liczę bo to kwestia eksploatacji a nie awarii. Olej zmieniam co 10 tyś km (Valvoline MaxLife 5W40). Początkowo oleju brał około 0,5L/100 km. Po zastosowaniu dobrego oleju zużycie spadło do 1L/10000 km. Odmę staram się czyścić przed każdą zimą (profilaktycznie - koszt 40 zł u mechanika). Poza tym problemów brak. Auto w miarę się rozpędza do 140 km/h, później słabo. Włączoną klimatyzację mocno czuć. Kultura pracy średnia, ale tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy jest ok. Spalanie mam od 5,8 jak jadę długą trasę spokojnie (tak do 120 km/h) do 7 litrów zimą jak cisnę lub latem gdy cisnę i jest mocno ciepło (klimatyzacja). Przeważnie osiągam wynik między 6,3-6,5. Zjechałem tym samochodem całą Polskę i auto nigdy mnie nie zawiodło. Części tanie bo silnik jeździł w wielu modelach. Silnik cierpi na wadę sworzni tłokowych i klekocze. Słyszałem inne egzemplarze i mój przy tym jest cichutki - widocznie dobrze trafiłem.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Seat Ibiza 1.4 75 KM

Rocznik / Przebieg: 2003/ 210 000

Średnie spalanie: 6.3 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Wiktor09.04.2018
Opinia:Bardzo polecam silnik jak i auto, spalanie na poziomie 7.4 mało awaryjne polecam bardzo
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: skoda fabia / 59kW

Rocznik / Przebieg: 2006 / 237 000

Średnie spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Szymon01.02.2018
Opinia:Polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Fabia / 75KM

Rocznik / Przebieg: 2006 / 160000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe