Popularne na rynku

Silnik VW 1.4 16V MPI 75KM EA111

76801
Silnik VW 1.4 16V MPI 75KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 1997-2006. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable). Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika.



Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu. Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km. Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AHW/AXP/APE/AUA/BBY/BKY/BCA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (6.7)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 5.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 4

Najbardziej awaryjna część

56%
6%
5%
4%
8%
4%
18%
Suma głosów: 105

Opinie użytkowników

01.03.2024 new beetle cabrio
(7.0)
Opinia: Witam new beetle 2003 kopiłem z potwierdzonym przebiegiem 105 tys cabrio dałem LPG nowy rozrząd świece Beru olej 5 W 40 full synt. co 10 tuś i gada mam 140 tys i ok przy pałowaniu na utobanioe 1000km i max wciagnie 150ml ol to i tak jest spoko polecam
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: tani
Wady: moc
  • Silnik: 75 km 1,4 16 v lpg
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
06.02.2024 VW Golf IV
(7.3)
Opinia: Jak dbasz, tak masz! VW Golf 1.4, silnik AXP, kupiony jako nowy w roku 2001, w czerwcu. Do dziś, tj. 06.02. 2024 przejechał 98.000 km, znaczną większość w trasach. W ciągu tych 23 lat u mnie, to zero awarii, niezawodne i tanie w
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Ekonomiczny motor, do jazdy spokojnej. Cichy, po chwili rozgrzania słychać tylko cichutki szmerek. Całkowicie bezawaryjny, raz tylko trochę był wyciek oleju spod mocowania odmy. Wymiana oringu załatwiła sprawę.
Wady: Z racji tego. że silnik jest niewielki, wolnossący, moc ma umiarkowaną. Ten typ tak ma. Czy to jest wada? Nie.
  • Silnik: 75 KM silnik AXP
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.06.2023 VW Golf IV
(6.7)
Opinia: Silnik niezwykle trwały, cichy ale niestety nie do jazdy na odcince. Do driftu za słaby. Nie trzeba lać 0W20, zwykły Kujawski wystarczy. Chyba najekonomiczniejszy wolnossak VAGa do segmentu B. Pali trochę więcej niż FSI ale dzięki prostocie, z LPG utrzymanie wychodzi najmniej ze wszystkich, żaden
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja, przez to łatwa diagnostyka i utrzymanie. Przez to duża niezawodność, brak przepływki, brak zmiennych faz, indywidualnych cewek, sterowanej pompy wody, klapek, łańcuchów i innych wynalazków oszczędzających 5% paliwa a których utrzymanie kosztuje tyle co 5% kosztów paliwa. Nie jest bez sensu, prostota to
Wady: Głowica DOHC która w mojej wersji silnika nie ma zmiennych faz, czyli tak jakby bez sensu dwa wałki i skomplikowany rozrząd. Wolałbym jeden wałek i prostszy rozrząd.
  • Silnik: 55kW
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 400.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
31.12.2022 fabia I
(7.3)
Opinia: posiadam samochód od 10 lat od przebiegu 74 000km obecnie 304 200 oprócz wymian oleju co 15 000 (wlewany max po 15 000 na bagnecie docieramy do min) oraz rozrządu co 90 000 nic nie było robione oby tak dalej (samochód po zakupie dostał LPG - Stag).
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: spalanie - ok. 7-8LPG max 9 bardzo cichy silnik
Wady: drogi rozrząd
  • Silnik: bky
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 304000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
01.02.2022 Polo
(2.0)
Opinia: Stanowczo odradzam przy przebiegu 161 silnik padł . Obruciło panewke . Silnik jezdzial na oleju total 5w40 nigdy nie był katowany na zimnym . Nie polecam
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
Zalety: nie ma zadnych zalet
Wady: duzo pali piston slap ogolnie smieć
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 161000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię