Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Wyświetleń: 28603
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 13):
(7.4)
Trwałość
8.4/10
Utrzymanie
7.9/10
Dynamika
5.9/10
Głosy według opinii użytkowników:94

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 109

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Octavia 111.06.2019
Opinia:W Octavii 1 ten silnik... to tragedia. ZERO dynamiki, ZERO oszczędności. Jeździ bo... jeździ. Podczas upałów zachowywał się jakby stracił z 30-40KM. Czasem bałem sie szybko ruszać na rondzie bo po prostu ciężko miałem się wyrobić. Zamontowanie w nim klimy to tez jakaś porażka - Wtedy w upały w górzystym terenie na szerokiej drodze max 80 z rodzinką w aucie i przeciąganie biegów żeby to w ogóle szło. Spalanie w upały jeżdżąc samemu i starając się jeździć oszczędnie wychodziło 14l/100km
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1,6 MPI 102KM

Rocznik / Przebieg: 2004 rok / 250000 km

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Golf V29.03.2019
Opinia:Silnik dobry i żywotny. Od 5 lat użytkowania nie zaskoczyła mnie żadna wada ukryta. Zamontowaną mam w nim instalację gazową BRC i przez dwuletni okres użytkowania wszystko bardzo dobrze współpracuje. Silnik na pewno jeden z ekonomiczniejszych.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 90

Rocznik / Przebieg: 2005/180000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

VW Jetta A505.03.2019
Opinia:Ogólnie silnik 5/10. Ma swoje wady i zalety.
Zalety:
- Prosty, nie ma co się w nim psuć a jak się coś zepsuje to tani w naprawie
- Dobry pod LPG
- Dość cichy
-
Wady:
- Pali olej ze 200-300ml/1000 km
- Paliwożerny (przy mojej dość oszczędniej jeździe średnio wychodzi 7,7l/100km)
- Falujące obroty
- Trochę za mało mocy... Do setki jeszcze daje radę ale wyprzedzanie powyżej już nie jest komfortowe
Ogólnie mógłbym polecić ale chyba drugi raz bym wybrał coś mocniejszego
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102km

Rocznik / Przebieg: 2006/205000

Średnie spalanie: 7.7 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Golf 4 variant 2000 rok02.03.2019
Opinia:Mam go w golfie 4 . Zrobiłem już 120 tysi tym silnikiem. I co mogę powiedzieć jeśli kupować to większą jednostkę 2 litrową. Ten silnik to zamula. Ciężkie auto jeszcze w kombi daje skutek tego że panda cię weźmie. Koszty eksploatacji - średnie. Największa bolączką jest układ zapłonowy a mianowicie przewody zapłonowe. Kupiony już 3 komplet . pierwszy już nie pamiętam drugi Boscha i wytrzymał z rok czyli z 40 tysi. 3 beru to samo - 30 tysi i już mocne przebicia koło cewki. Do tego sama wymiana i świec i przewodów to zmora mechaników. Aby się do nich dostać trzeba ściągać kolektor dolotowy wiec operacja zamiast trwać 20 min wydłuża się do min 1 godziny lub więcej. Kolejny minus to spalanie ojelu. Przy spokojnej jeździe ubytki niskie ale jazda autostrada z prędkością rzędu 140-160 skutkuje sporym zużyciem na poziomie 200 ml na 1 tys km. I jest paliwożerny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.6 akl

Rocznik / Przebieg: 30000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Krzysztof13.12.2018
Opinia:Silnik bez wad, przy dobrym serwisowaniu będzie jeździł x lat , samochód pali 10l tak jak producent przewidział ale za to jest gwarancja że przejedzie 500tys km. Ja wymieniałem czujnik temperatury,sondy lambda, świece ,wymieniony płyn wspomagania i tyle . Ja rocznie robię mniej niż 2000km.Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Audi a3 8l 101KM

Rocznik / Przebieg: 2000 184000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe