Popularne na rynku

Silnik VW 2.0i 8V MPI 115KM EA827

76452
Silnik VW 2.0i 8V MPI 115KM EA827

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0i 8V MPI z rodziny EA827 o mocy 115KM miał zastosowanie w samochodach Audi, VW, Seat oraz Skoda.. Silnik prosty w budowie i łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy silnika krokowego oraz ubytki oleju (średnio 1l na 10.000km). Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny.


Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika, bo dochodzące do 12l/100km! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie, gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 7l/100km a to już wynik możliwy do zaakceptowania. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać, że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się bardzo dobrą elastycznością, wysoką niezawodnością oraz niskimi kosztami użytkowania.

Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta trwała konstrukcja jeszcze z lat 90-tych
  • tani i prosty serwis
  • dostępność części
  • dobra do montażu instalacji LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie osprzętu
  • awarie przepływomierza
  • awarie silnika krokowego
  • ubytki oleju 1l na 10.000km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Oznaczenia silnika: 2E/AGG/ABK/AAD/ADY/ATM/APK/AQY/AZH/AZJ/AZL/AZM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.4)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

18%
6%
4%
8%
43%
8%
12%
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

08.06.2022 O1 SLX
(8.0)
Opinia: Nie jest demonem prędkości? O1 na trasie spokojnie poleci 220 km/h. Do 5500 obrotów ciągnie bez problemu (pokarane kilkukrotnie 1.8T , gdzie kierowcy mają w oczach paniczny strach przed przegrzaniem głowicy) . Bardzo fajne zachowanie w przedziale 2000-3000 (tam ma maksymalny moment), co pozwala na
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niezniszczalny. Wbrew pozorom nie żre tak dużo oleju, dynamika jest też fajna jak na wolnossący. Bardzo elastyczny i jak trzeba ma kopyto.
Wady: Osprzęt. Ten cholerny odkurzacz trzeba dekodować. Zapychająca się odma pomimo pocisku na trasie.
  • Silnik: 115/AQY
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.11.2020 Fabia I
(7.3)
Opinia: Miałem ten silnik w fabii 1 i zrobiłem nim +- 100tys (170-270tys). Po 5tys zamontowałem gaz. Jeździło się fajnie, ale przez cały ten czas wolne obroty delikatnie falowały. Do tego wieczny check engine sonda lambda 1 - sonda lambda 2 - katalizator. Wymieniłem wszystko łącznie
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dobra dynamika nigdy nie zawiódł umiarkowane spalanie
Wady: zużycie oleju drobne awarie (falowanie obrotów, check engine)
  • Silnik: 116
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
27.10.2020 VW Passat B4
(9.7)
Opinia: Super elastyczny silnik, idealny pod instalację LPG. Silnik o kodzie AGG jest absolutnie bezawaryjny. Wymieniane świece NGK trzy elektrodowe co 60tys/km, co 100tys przewody wysokiego napięcia wraz z palcem i rozdzielaczem, olej z filtrem co 12tys km LiquiMoly 10w40 MoS2. Filtry gazu co 30tys km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastyczność całkowita bezawaryjność nie bierze oleju doskonały do LPG sekwencja
Wady: brak
  • Silnik: AGG
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 650000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
15.07.2020 Skoda Octavia 1
(9.3)
Opinia: Silnik pancerny i prosty niczym diesel TDI na pompie bez dwumasy. Elastyczny, cichy i tani jak barszcz. Oleju wciągnie może pół litra od wymiany do wymiany (15.000km) co nie jest tragedią. Pilnowac oleju i nic się nie dzieje. Kocha LPG. Lepszy od niego w grupie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność Trwałość Prostota konstrukcji Tanie części Stworzony do LPG
Wady: Mała moc z tej pojemności, ale do codziennej jazdy wystarczy.
  • Silnik: 2.0 8v AZJ 115 KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 183000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
30.07.2019 Octavia I
(6.0)
Opinia: Kłopotliwa wymiana świec. Mnie zużywa 2 litry oleju na ok 14 tys km. Bardzo dobrze znosi LPG. Niezwykle elastyczny. Zbiera się od samego dołu jak diesel.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: AQY 115
  • Rocznik / Przebieg: 2000, 200000 km
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię