Silniki Volkswagen MPI - Silnik 2.8 E V6 12V 174KM (AAH)

Wyświetleń: 7549
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.8 VR6 o mocy 174KM miał szerokie zastosowanie od samochodów segmentu C, D jak również w Vanach. Silnik miał swój debiut w 1992 roku w samochodzie VW Golf IV, był to pierwszy samochód tej klasy z tak mocnym sześciocylindrowym silnikiem. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich!!! Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V a części nie należą do tanich!!! Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • duże spalanie
  • drogi serwis
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.2)
Trwałość
6.5/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

SHARAN03.08.2019
Opinia:dobry silnik,ale przy dużym przebiegu wypadałoby wymienić łańcuchy i napinacze. Przy przebiegu 320000 przeskoczył łańcuch i sie posypało, używany silnik 1000 zl+rozrzad 1000+robota 1200.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: AMY

Rocznik / Przebieg: 98/416000

Średnie spalanie: 16 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Hirek01.08.2018
Opinia:Silnik nie do zarznięcia miałem go w Sharanie jakieś dwa lata temu austo służyło do handlu wywalolne siedzenia żeby można było wozić towar.Wybrałem taki nie diesla żeby nie robić zbędnych kosztów w razie awarii,zależało mi na mocnym silniku.Zrobiłem nim osobiście 120 tys ze względu na duże spalanie zamontowałem LPG silnik idealny pod LPG koszty spadły z silnikiem nic się nie działo.Porządny mocny i nie do zdarcia silnik.Dodam że części używanych i zamienników pod dostatkiem a każdy mechanik sobie radzi z nim .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Sharan 2.8 VR6 174KM

Rocznik / Przebieg: 2000 r 370.000km

Średnie spalanie: 13 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe