Grupa Volkswagen - Silnik 2.3 VR5

Wyświetleń: 1018
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.3 VR5 o mocy 150KM znany najbardziej z VW Passat B5 oraz Golfa IV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, również części nie należą do tanich. Ma plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty naprawy!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:10

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • rozrząd na łańcuchu

-Wady

  • jednostka skomplikowana
  • ceny serwisu
  • spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Nie zalecany do intslacji LPG

Średnia (głosów 1):
(7.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Darek10.01.2018
Opinia:Bardzo dobry silnik,mocny z dużym potencjałem idealny na trasy w mieście to meka która przekłada się na spalanie ponad 13l średnio spalał mi 10l przy dynamicznej jeździe.Awaryjność praktycznie zerowa po za drobiazgami,kiedyś był problem z częściami dzisiaj jest dużo używek.Polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Passat 150KM

Rok / Przebieg: 2000 r 230tys

Śr. spalanie: 10 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Napędy hybrydowe

Silniki z doładowaniem TSI / TFSI

Silniki 4-cylindrowe z wtryskiem bezpośrednim

Silniki 6/8-cylindrowe z wtryskiem bezpośrednim

Silniki 3-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 8-zaworowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 16-zaworowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 20-zaworowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 8-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym