Silniki Volkswagen MPI - Silnik 3.2 VR6 24V 240/250KM

Wyświetleń: 8852
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.2 VR6 o mocy 240KM miał szerokie zastosowanie do samochodów segmentu C, D jak również SUV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich!!! Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, również części nie należą do tanich!!! Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG a jeżeli zdecydujemy się to musi być ona dobrej klasy oraz idealnie zestrojona bo w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika!!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała mało awaryjna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • duże spalanie
  • drogi montaż LPG
  • uwaga na rozciągający się łańcuch

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(7.5)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
4.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

A3 8P23.03.2019
Opinia:Posiadam tą jednostkę uturbioną 515KM i 617NM. Po modyfikacji bez zakuwania silnika zrobiłem 30 tys km i dalej hula jak ta lala, a więc jednostka pancerna a silnik nie ma lekko. Jak każdy samochód ten również ma jakieś wady, jak np. rozciągający się łańcuch rozrządu po 100tys przebiegu. Koszt 1000 + 1000 wymiana a więc tragedii nie ma. Ważne ! Wymiana oleju co 10tys tylko Mobil. Za to samochód odwdzięcza się osiągami i pięknym brzmieniem. Jest to jeden z ostatnich silników który znosi naprawdę dużo. Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 3.2 T 515KM BDB

Rocznik / Przebieg: 2003 144000

Średnie spalanie: 20 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Mati23.05.2018
Opinia:Silnik dobry ale kosztowny w utrzymaniu i naprawach a niestety po 22.000 tys posypało się kilka rzeczy.Tak jak w opisie uwaga na łańcuch u mnie miało to miejsce przy 225tys zaczął dzwonić okazało się że jakiś napinacz i slizgi do tego jakieś wariatory i kilka innych rzeczy cena kosmiczna ponad 5 tys złotych !!! W dodatku to autko pali ogromne ilości paliwa średnio 15 a wmieście zimą dochodzi do 20 litrów na krótkich odcinkach.Tak że Panowie i Panie warto poczytać fora przed zakupem bo potem może być smutno.Pozdrawiam
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Touareg I 3.2 V6 241KM

Rocznik / Przebieg: 2006 r 264.000 km

Średnie spalanie: 15 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe