alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.4 16V TCe (130KM)

Renault Megane III 1.4 16V TCe (130KM)

Wyświetleń: 1703

Dane techniczne

Renault Megane III 1.4 16V TCe (130KM)
Pojemność [cm3]1397
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]190
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]200
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)10.7

Lata produkcji: 2008-2012Turbosprężarka

Nadwozie:

  • hatchback
  • kombi
  • coupe

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.8l6.6l5.3l

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządułańcuch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 16V1101511056.9
2.0 16V14019510.37.6
1.6 16V10014810.96.7

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 4):
(9.4)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
9.8/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.9l7.3l6.4l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Daga26.07.2018

Polecam!

Megane III Coupe
Średnia ocena:
(9.8)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

7.6l6.8l6.1l

Opinia:Miałam Megankę II 1.4 98KM była super, teraz mam Megankę III 1.4Tec 131KM i jest jeszcze lepsza, silnik ma kopa, jest cichutki jestem bardzo, bardzo zadowolona !
Zalety:same zalety
Wady:nie zauważyłam
Olga08.07.2018

Polecam!

Megane III Coupe GTline
Średnia ocena:
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.0l8.0l7.0l

Opinia:Jeżdżę już piąty rok Meganką III Coupe 1.4TCe z LPG BRC zestrojona na 156KM, wszystko działa wyśmienicie, żadnych problemów, rewelacyjna dynamika, silnika nie słychać spalanie w dużym mieście nie przekracza 10 LPG na trasie 8 LPG, a mam małą, ale ciężką nóżkę, tym autkiem nie można jeździć spokojnie, silnik wręcz prowokuje do dynamicznej jazdy, mój chłopak mechanik samochodowy jechał ciut ponad 220KM/h. Uwielbiam to autko, KOCHAM JE !!!
Zalety:same zalety
Wady:nie jest tanie, ale za to warte ceny
Adam16.05.2018

Polecam!

Megane III 1.4TCe
Średnia ocena:
(8.5)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
9.0/10
Spalanie benzyny
8.0/10
Koszty utrzymania
7.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.0l6.9l6.2l

Opinia:Super autko z tym silnikiem, jestem bardzo zadowolony, bardzo ciche, dynamika i elastyczność silnika rewelacyjna, nie turbo dziury jak w turbo dieslu - polecam ! ;-)
Zalety:ciche, dynamiczne, wszechstronne, tani serwis i części
Wady:jeszcze nie znalazłem
Alan03.02.2017

Polecam!

Megane GrandTour 2010r 142tys
Średnia ocena:
(9.3)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.0l7.5l6.2l

Opinia:Polecam ten samochód pod każdym względem,silnik,prowadzenie,komfort i bezawaryjność.Mam go od nowości w wersji Kombi jest rewelacyjny,silnik 130KM plus Turbina robi swoje,doskonała dynamika świetne przyspieszenie.Spalanie jest na poziomie 7-10L zależy od warunków i samego kierowcy.Co do awaryjności jest ZEROWA !!! Świetny samochód ze świetnym silnikiem
Zalety:Wszystko,silnik rewelacja,komfort na najwyższym poziomie, bezawaryjność
Wady:nie ma

19.10.2018MacejPolecam!

Trochę się zastanawiałem nad zakupem Megany z tym silnikiem, jednak kupiłem rok temu i przejechałem już 32tys.km i wszystko śmiga, niebawem zakładam LPG, bo mój kolega też ma i super się sprawuje. Silnik pracuje bardzo cicho, a dynamika jest dużo, dużo lepsza jak dieslu, którego miałem wcześniej. 1.4TCe super zajefajny silniczek i polecam !

19.10.2018JacekOdradzam!

Użytkuję Renault Megane Grandtour 1,4 TCe 130KM , okazało się że te silniki mają problem z uszczelką pod głowicą. Ubytek płynu chłodniczego, bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym to pierwsze niepokojące objawy. Im później dokonamy diagnozy tym koszty naprawy większe (pękają cylindry), koszty naprawy tych silników to 7-10 tys. złotych. Problem zaczyna dotyczyć coraz młodszych aut nawet z przebiegiem poniżej 90tys. km. Problem z fabrycznie montowaną uszczelką która przepuszcza pomiędzy 1 a 2 cylindrem, dlatego płyn chłodniczy dostaje się bezpośrednio do cylindra i nie widać wycieków. Prawidłowe użytkownie auta czyli wymiana oleju 10-15 tys km , regularna kontrola poziomu płynu chłodzącego wydłuża żywotność uszczelki (silnik nie przegrzewa się), a co za tym idzie opóźnia powstanie problemu. Marka Renault jakoś nie widzi problemu, chociaż awarie pojawiały się już w autach 2-3 letnich na gwarancji. Silnik w eksploatacji drogii, jedyny plus to dynamikia i komfort jazdy.

12.10.2018MaciejPolecam!

Użytkuję od roku samochód z tym silnikiem i nie można powiedzieć złego słowa. Przesiadłem się z wolnossącego 2.0 147KM Mazdy i pozytywne zaskoczenie co do elastyczności i dynamiki. Tutaj auto "zbiera" się z niższych obrotów, co ułatwia wyprzedzanie, turbina naprawdę pomaga. Spalanie zależy od kierowcy, ale u mnie przy spokojnej jeździe w mieście jest to około 8,5l, w trasie bez nadmiernego wyprzedzania do 110km/h wyjdzie 6,5l (zimą trochę więcej). Trzeba zaznaczyć, że komputer zawsze zawyźa rzeczywiste spalanie o 0,3-0,4l (mierzone z pełnego baku). Co do awaryjności nie mogę się wypowiedzieć, bo dopiero rok uzytkuję samochód, ale nic się nie dzieje. Poprzedni właściciel wymienił kompletny rozrząd z łańcuchem, który podobno rozciąga się przy około 150tys. km oraz wymienił uszczelkę pod głowicą. O każdy silnik trzeba dbać, a tutaj trzeba pamiętać o spokojnym rozgrzewaniu podczas mrozów i wymieniać olej co 10-15tys. km oraz znaleźć dobry egzemplarz (sprawdzajcie auta w ASO przed zakupem!). Na razie jestem bardzo zadowolony, silnik nie zawiódł mnie ani razu. Polecam!

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3